Długo oczekiwane decyzje uzyskane.

Pod koniec kwietnia br. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał dwie decyzje środowiskowe dla budowy:

  1. Południowej Obwodnicy Warszawy odc. Puławska –Lubelska
  2. Drogi ekspresowej S-7 odcinek Warszawa – Grójec

Decyzje te umożliwią GDDKiA prowadzenie dalszych prac projektowych zmierzających do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych (ZRID)

Obie inwestycje znajdują się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata

2011-2013 na liście zadań, których realizacja przewidywana jest po roku 2013.



S-2 Puławska – Lubelska

Zgodnie z warunkami określonymi w decyzji środowiskowej realizacja przedsięwzięcia będzie polegała na:

  • budowie 19 km trasy na odcinku pomiędzy w. Puławska –w.Lubelska
  • budowie tunelu zamkniętego w rejonie Ursynowa długości 2655 m
  • poprowadzeniu na odcinku Łąk Wilanowskich (ok.2 km) drogi na nasypie
  • budowie mostu o płaskiej konstrukcji dł. 1 km
  • budowie tunelu pod linią kolejową PKP i ul. Patriotów w Wawrze;
  • budowie węzłów: Ursynów Zach.; Ursynów Wsch.; Przyczółkowa;

Wał Miedzeszyński; Patriotów

  • budowie ekranów akustycznych dł.~26 km i wys.3-8m

Przekrój: 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny (most 2 x 4 pasy ruchu).

 

S-7 Warszawa – Grójec

Zgodnie z warunkami określonymi w decyzji środowiskowej realizacja przedsięwzięcia będzie polegała na:

  • budowie 29 km południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowe S-7 w kierunku Grójca wg wariantu II z przebiegiem trasy w pobliżu m. Antoninów wg podwariantu C
  • budowie węzłów: Lotnisko; Zamienie; Lesznowola; Antoninów; Złotokłos; Tarczyn; Tarczyn II
  • budowie ekranów akustycznych dł.~8 km i wys.4,5-8

Przekrój: 2 x 2 pasy ruchu lub 2 x 3 pasy ruchu + 2,5m pas awaryjny

 

 

12.05.2011