Długo oczekiwane decyzje uzyskane.
Pod koniec kwietnia br. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał dwie decyzje środowiskowe dla budowy:
- Południowej Obwodnicy Warszawy odc. Puławska –Lubelska
- Drogi ekspresowej S-7 odcinek Warszawa – Grójec
Decyzje te umożliwią GDDKiA prowadzenie dalszych prac projektowych zmierzających do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych (ZRID)
Obie inwestycje znajdują się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata
2011-2013 na liście zadań, których realizacja przewidywana jest po roku 2013.
S-2 Puławska – Lubelska
Zgodnie z warunkami określonymi w decyzji środowiskowej realizacja przedsięwzięcia będzie polegała na:
- budowie 19 km trasy na odcinku pomiędzy w. Puławska –w.Lubelska
- budowie tunelu zamkniętego w rejonie Ursynowa długości 2655 m
- poprowadzeniu na odcinku Łąk Wilanowskich (ok.2 km) drogi na nasypie
- budowie mostu o płaskiej konstrukcji dł. 1 km
- budowie tunelu pod linią kolejową PKP i ul. Patriotów w Wawrze;
- budowie węzłów: Ursynów Zach.; Ursynów Wsch.; Przyczółkowa;
Wał Miedzeszyński; Patriotów
- budowie ekranów akustycznych dł.~26 km i wys.3-8m
Przekrój: 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny (most 2 x 4 pasy ruchu).
S-7 Warszawa – Grójec
Zgodnie z warunkami określonymi w decyzji środowiskowej realizacja przedsięwzięcia będzie polegała na:
- budowie 29 km południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowe S-7 w kierunku Grójca wg wariantu II z przebiegiem trasy w pobliżu m. Antoninów wg podwariantu C
- budowie węzłów: Lotnisko; Zamienie; Lesznowola; Antoninów; Złotokłos; Tarczyn; Tarczyn II
- budowie ekranów akustycznych dł.~8 km i wys.4,5-8
Przekrój: 2 x 2 pasy ruchu lub 2 x 3 pasy ruchu + 2,5m pas awaryjny
12.05.2011