"SZYBKA ŚCIEŻKA" DO BUDOWY AUTOSTRADY
RUSZAJĄ PRZETARGI NA A4 BRZESKO-WIERZCHOSŁAWICE

Po dwóch tygodniach od wypowiedzenia przez GDDKiA umowy konsorcjum NDI-Granit, wykonawcy autostrady A4 Brzesko-Wierzchosławice, z winy wykonawcy, GDDKiA przystępuje do procedur, których efektem finalnym będzie wyłonienie nowego wykonawcy. Cały proces będzie skrócony, na co pozwala ustawa prawo zamówień publicznych w przypadku zaistnienia pilnej potrzeby, a z taką niewątpliwie mamy tutaj do czynienia.



Dzisiaj, tj. 14 marca 2011 roku ogłosimy przetarg ograniczony na wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i projektu różnicowego. Tryb przyspieszony umożliwia nam skrócenie terminów z 70 dni łącznie w dwóch etapach (30+40) do 20 dni łącznie w dwóch etapach (10+10). Do 25 marca potencjalni wykonawcy mogą składać wnioski o udział w przetargu. Po przeanalizowaniu wniosków nie więcej niż 10 firm spełniających warunki zostanie zaproszonych do składania ofert. Otwarcie ofert zaplanowano na połowę kwietnia. Na początku maja powinna zostać podpisana umowa z firmą, która zainwentaryzuje budowę i uaktualni projekt, co stanie się podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty. W pierwszej kolejności – w czasie 3 tygodni - będziemy oczekiwać od wykonawcy inwentaryzacji węzła Wierzchosławice, a później reszty trasy i projektu.

W międzyczasie uruchomimy również proces wyłaniania wykonawcy prac budowlano-montażowych. Jeszcze w tym tygodniu zamieścimy w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanym przetargu na roboty. Tym samym umożliwimy późniejsze skrócenie terminów w przetargu nieograniczonym z 40 do 22 dni. Przetarg zostanie ogłoszony, gdy zostanie zakończona inwentaryzacja oraz projekt różnicowy, co nastąpi w drugiej połowie roku. Biorąc pod uwagę konieczne do przeprowadzenia procedury, możliwe odwołania oraz kontrolę uprzednią prezesa UZP, spodziewamy się, że jesienią br. podpiszemy umowę z solidną firmą, która dokończy budowę autostrady bez przeszkód.

W pierwszej kolejności będzie musiał powstać węzeł Wierzchosławice. Węzeł jest miejscem kluczowym, gdyż jego powstanie warunkuje możliwość użytkowania odcinka autostrady z Wierzchosławic do węzła Krzyż i dalej na wschód.