Podpisanie umowy na budowę Zachodniej Obwodnicy miasta Poznania
DSC01554.JPG  W samo południe, 17 lipca 2009 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu podpisała umowę z firmą Skanska na budowę Zachodniej Obwodnicy miasta Poznania - odcinek w ciągu S11 Złotkowo - Autostrada A2 (Głuchowo) - Etap I długości 14,2 km.

 


 


Zakres inwestycji obejmuje:


roboty ziemne         


- budowę 14,2 kilometrów drogi ekspresowej: 2 jezdnie po dwa pasy ruchu + pasy awaryjne


- 4 węzłów: Swadzim na przecięciu obwodnicy z drogą krajową nr 92, Zakrzewo na przecięciu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 307, Dąbrówka na przecięciu obwodnicy z drogą powiatową nr 2401P, Głuchowo na S5 (autostrada A2),


- obiektów inżynierskich: WD – wiadukty nad drogą S11 i S5 – 8 szt., WS – wiadukty w ciągu drogi S11 i S5 – 5 szt., w tym 1 szt. nad linią PKP PS – przejścia pieszo–rowerowe w ciągu drogi S11 – 2 szt., MS – most w ciągu drogi S11 – 1 szt.,


- dróg współpracujących  o łącznej długości 12,5 km,


- miejsc obsługi podróżnych: MOP- Swadzim, MOP- Palędzie.


- urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe,


- zabezpieczeń akustycznych, zieleń drogowa


- ogrodzenia obwodnicy po obu jej stronach o łącznej długości 31,6 km,


- wzmocnienia podłoża,


Oraz przebudowę:


- urządzeń wodno–kanalizacyjnych,


- urządzeń melioracyjnych,


- sieci gazowych (ciśnienia: niskie, średnie, wysokie)


- urządzeń elektrycznych (napięcia: niskie, średnia)


- urządzeń teletechnicznych,


- urządzeń kolejowych.


 


Obwodnica zachodnia wyprowadzi ruch tranzytowy północ-południe z Poznania. Poprzez połączenie z autostradą A2 oraz planowaną po stronie południowej zachodnią obwodnicą m. Poznania w ciągu S5 (Głuchowo A2 - Wronczyn) trasa stanie się ważnym szlakiem komunikacyjnym na mapie Polski. Obecnie ruch tranzytowy odbywa się w całości przez miasto Poznań terenami o intensywnej zabudowie. Ruch ten, w związku z dużym ruchem lokalnym w Poznaniu nie jest płynny, co skutkuje częstym pojawianiem się korków w mieście i na dojazdach do miasta. Dodatkowo ruch tranzytowy jest bardzo uciążliwy dla mieszkańców Poznania i zwiększa ilość emisji zanieczyszczeń do powietrza. Budowa pozwoli skrócić czas przejazdu przez Poznań i przyczyni się do poprawy jakości środowiska w okolicach dróg tranzytowych wewnątrz aglomeracji poznańskiej.


 


Okres realizacji - 24 miesiące a przewidywany koszt budowy wynosić będzie 458 milionów PLN ze środków Krajowego Funduszu.


DSC01554www.jpg



źródło: GDDKiA O/Poznań   Data: 17.07.2009