Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Tryńcza od km 109+400 do km 111+580 z wyłączeniem odcinka od km 109+878 do km 110+079
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 109+400 do km 111+580 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie przeworskim gmina Tryńcza.
Projekt przebudowy drogi obejmował:
- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 115kN/oś;
- przebudowę zatok autobusowych;
- wykonanie chodnika od km 110+268 do km 111+580,
- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- wykonanie przepustów pod zjazdami;
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 3 547 110,80 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
| 
 ZAMAWIAJĄCY:  | 
 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów  | 
| 
 INSPEKTOR NADZORU:  | 
 Jerzy Lechwacki – GDDKIA O/Rzeszów  | 
| 
 KIEROWNIK BUDOWY:  | 
 Piotr Kulka - SKANSKA S.A  | 
| 
 WYKONAWCA:  | 
 SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9  | 
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 01-10-2010r.
Data zakończenia robót: 15-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
| 
 KLASA TECHNICZNA:  | 
 G  | 
| 
 KATEGORIA RUCHU:  | 
 KR 4  | 
| 
 OBCIĄŻENIE:  | 
 115 kN/oś  | 
| 
 DROGA:  | 
 jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa  | 
| 
 PRZEKRÓJ:  | 
 drogowy (uliczny) - szer. 6,00 - 7,20m  | 
| 
 NAWIERZCHNIA:  | 
 bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie  | 
| 
 CHODNIKI:  | 
 szer. 2,0m  | 
| 
 ODWODNIENIE DROGI  | 
 rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji  | 
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Elementy ulic
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Chodniki
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia