Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Nowa Sarzyna – Leżajsk od km 86+000 do km 91+350
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych - stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 86+000 do km 91+350 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie leżajskim gmina Nowa Sarzyna i gmina Leżajsk.
Projekt przebudowy drogi obejmował:
- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 115kN/oś;
- remont nawierzchni chodników i zatok autobusowych;
- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- remont odwodnienia drogi;
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 5 153 860,54 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
|
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
|
INSPEKTOR NADZORU: |
Zbigniew Kowal – GDDKIA O/Rzeszów |
|
KIEROWNIK BUDOWY: |
Andrzej Bober - MOLTER Sp. z o.o. |
|
WYKONAWCA: |
Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o.o. Rudna Mała 47b, 36-060 Głogów Małopolski |
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 09-08-2010r.
Data zakończenia robót : 10-12-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
|
KLASA TECHNICZNA: |
G |
|
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
|
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
|
DROGA: |
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |
|
PRZEKRÓJ: |
drogowy (uliczny) - szer. 6,20m |
|
NAWIERZCHNIA: |
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |
|
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): |
szer.: 2x0,50 m |
|
POBOCZA GRUNTOWE: |
szer.: 2x0,50 m |
|
ODWODNIENIE DROGI |
rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji |
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Elementy ulic
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia