Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 19 Lublin – Rzeszów w miejscowości Kamień od km 437+300 do km 439+530
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia dojazd do przejścia granicznego w północno-wschodnim rejonie kraju (Kuźnica Białostocka). Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy.
Odcinek remontowanej drogi krajowej nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie rzeszowskim w Gminie Kamień. Częściowo przedmiotowy odcinek drogi przebiega w obszarze zabudowanym, oznaczonym tablicami miejscowości Kamień. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.
Projekt przebudowy drogi obejmował:
- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 100kN/oś;
- remont nawierzchni chodników i zatok autobusowych ;
- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- remont odwodnienia drogi,
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 4 016 913,73 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
| 
 ZAMAWIAJĄCY:  | 
 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów  | 
| 
 INSPEKTOR NADZORU:  | 
 Jacek Bednarz – GDDKIA O/Rzeszów  | 
| 
 KIEROWNIK BUDOWY:  | 
 Andrzej Świder - SKANSKA S.A  | 
| 
 WYKONAWCA:  | 
 SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9  | 
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 28-07-2010r.
Data zakończenia robót : 23-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
| 
 KLASA TECHNICZNA:  | 
 GP  | 
| 
 KATEGORIA RUCHU:  | 
 KR 4  | 
| 
 OBCIĄŻENIE:  | 
 100 kN/oś  | 
| 
 DROGA:  | 
 jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa  | 
| 
 PRZEKRÓJ:  | 
 drogowy (uliczny) - szer. 7,00 - 8,90m  | 
| 
 NAWIERZCHNIA:  | 
 bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie  | 
| 
 POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne):  | 
 szer.: 0,95 m – 2,00m  | 
| 
 CHODNIKI:  | 
 szer. 1,5m  | 
| 
 ODWODNIENIE DROGI  | 
 rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji  | 
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Elementy ulic
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 100 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia