Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Wierzawice – przejazd kolejowy Wierzawice od km 99+200 do km 101+200
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 99+200 do km 101+200 znajduje
się w województwie podkarpackim, w powiecie leżajskim gmina Leżajsk.
Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi (do nacisku 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 511 737,79 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
| 
 ZAMAWIAJĄCY:  | 
 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów  | 
| 
 INSPEKTOR NADZORU:  | 
 Ryszard Ciucias – GDDKIA O/Rzeszów  | 
| 
 KIEROWNIK BUDOWY:  | 
 Stanisław Babiś - SKANSKA S.A  | 
| 
 WYKONAWCA:  | 
 SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9  | 
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót:  31-08-2010r.
                              Data zakończenia robót : 16-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
| 
 KLASA TECHNICZNA:  | 
 G  | 
| 
 KATEGORIA RUCHU:  | 
 KR 4  | 
| 
 OBCIĄŻENIE:  | 
 115 kN/oś  | 
| 
 DROGA:  | 
 jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa  | 
| 
 PRZEKRÓJ:  | 
 drogowy - szer. 6,00 m  | 
| 
 NAWIERZCHNIA:  | 
 bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie  | 
| 
 POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne):  | 
 brak  | 
| 
 POBOCZA GRUNTOWE:  | 
 szer.: 2x1,00 m  | 
| 
 ODWODNIENIE DROGI  | 
 rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą  | 
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Zieleń drogowa
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia.