San Zarzecze


PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO NA RZECE SAN W MIEJSCOWOŚCI ZARZECZE W KM 414+318 W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 19 KUŹNICA BIAŁOSTOCKA-RZESZÓW, WRAZ Z WYKONANIEM I ROZBIÓRKĄ OBJAZDU TYMCZASOWEGO ORAZ PRZEBUDOWĄ URZĄDZEŃ OBCYCH

 

  1. 1.       Ogólny opis inwestycji

 

            Projekt przewiduje budowę nowego ustroju nośnego, nowych filarów
nowych przyczółków. Ustrój nośny mostu stałego zaprojektowano jako konstrukcję stalowo-żelbetową złożoną z czterech blachownic stalowych spawanych w układzie ciągłym zespolonych żelbetową płytą pomostu. Rozstaw belek 3,1m, wysokość środników od 2,5m w przęśle do 4,0m nad podporami. Po zabetonowaniu ustrój będzie pracował jako belka ciągła trójprzęsłowa.

Dla potrzeb prowadzenia robót na moście stałym przy wyłączonym ruchu kołowym zostanie wybudowany objazd tymczasowy. Most objazdowy zaprojektowano z wykorzystaniem składanej konstrukcji systemu Bayley’a w postaci sześciu przęseł w układzie ciągłym o rozpiętościach teoretycznych 25,07+4x25,84+25,07m. W ramach przebudowy mostu stałego skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach do mostu oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.

  

  1. 2.       REALIZATORZY  KONTRAKTU

 

Zamawiający:

Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Inspektor Nadzoru Koordynator:

mgr inż. Piotr Kopczyk

BIK-KOPCZYK mgr inż. Piotr Kopczyk

ul. Podwisłocze 36/101, 35-309 Rzeszów

Kierownik Projektu:

mgr inż. Marek Sowa

Projektant:

LIDER:

Biuro projektów i Ekspertyz Budowli Komunikacyjnych MOSTPROJEKT Sp. z o.o.

ul. Rakowiecka 93, 31-521 Kraków

PARTNER:

ARG projektowanie Inwestycyjne

Andrzej i Renata Karpiel Sp. j.

Ul. Herwina Piątka 16, 31-234 Kraków

Projektant - dr inż. Zbigniew Skoplak

Kierownik Budowy:

mgr inż. Jakub Oczkowski

Wykonawca:

      Konsorcjum firm

LIDER:

Przedsiębiorstwo Robót Mostowych

MOSTY ŁÓDŹ S.A.

ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź

PARTNER:

Exkom-Mosty Sp. z o.o.

ul. Stary Rynek 6/203, 09-400 Płock

 

  1. 3.       Parametry techniczne obiektu

 

Długość całkowita mostu:       

231,45m

Konstrukcja nośna:     

belka ciągła trójprzęsłowa

Długość przęseł:

63,0m+84,00m+63,0m

Obciążenie projektowe:      

klasa A, wg PN-85/S-10030+C150 STANAG 2021

 

  1. 4.       Termin realizacji:  

- do 3 miesięcy od daty podpisania umowy – wykonanie objazdu tymczasowego

- do 12 miesięcy od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla objazdu tymczasowego – budowa mostu stałego

- do 3 miesięcy od uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla mostu stałego – rozbiórka objazdu tymczasowego

  1. 5.       Zdjęcia z budowy

 GDDKiA

GDDKiA

 

GDDKiA

GDDKiA

 

GDDKiA