PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO NA RZECE SAN W MIEJSCOWOŚCI ZARZECZE W KM 414+318 W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 19 KUŹNICA BIAŁOSTOCKA-RZESZÓW, WRAZ Z WYKONANIEM I ROZBIÓRKĄ OBJAZDU TYMCZASOWEGO ORAZ PRZEBUDOWĄ URZĄDZEŃ OBCYCH |
Projekt przewiduje budowę nowego ustroju nośnego, nowych filarów
nowych przyczółków. Ustrój nośny mostu stałego zaprojektowano jako konstrukcję stalowo-żelbetową złożoną z czterech blachownic stalowych spawanych w układzie ciągłym zespolonych żelbetową płytą pomostu. Rozstaw belek 3,1m, wysokość środników od 2,5m w przęśle do 4,0m nad podporami. Po zabetonowaniu ustrój będzie pracował jako belka ciągła trójprzęsłowa.
Dla potrzeb prowadzenia robót na moście stałym przy wyłączonym ruchu kołowym zostanie wybudowany objazd tymczasowy. Most objazdowy zaprojektowano z wykorzystaniem składanej konstrukcji systemu Bayley’a w postaci sześciu przęseł w układzie ciągłym o rozpiętościach teoretycznych 25,07+4x25,84+25,07m. W ramach przebudowy mostu stałego skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach do mostu oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.
Zamawiający: |
Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
Inspektor Nadzoru Koordynator: |
mgr inż. Piotr Kopczyk BIK-KOPCZYK mgr inż. Piotr Kopczyk ul. Podwisłocze 36/101, 35-309 Rzeszów |
Kierownik Projektu: |
mgr inż. Marek Sowa |
Projektant: |
LIDER: Biuro projektów i Ekspertyz Budowli Komunikacyjnych MOSTPROJEKT Sp. z o.o. ul. Rakowiecka 93, 31-521 Kraków PARTNER: ARG projektowanie Inwestycyjne Andrzej i Renata Karpiel Sp. j. Ul. Herwina Piątka 16, 31-234 Kraków Projektant - dr inż. Zbigniew Skoplak |
Kierownik Budowy: |
mgr inż. Jakub Oczkowski |
Wykonawca: Konsorcjum firm |
LIDER: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY ŁÓDŹ S.A. ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź PARTNER: Exkom-Mosty Sp. z o.o. ul. Stary Rynek 6/203, 09-400 Płock |
Długość całkowita mostu: |
231,45m |
Konstrukcja nośna: |
belka ciągła trójprzęsłowa |
Długość przęseł: |
63,0m+84,00m+63,0m |
Obciążenie projektowe: |
klasa A, wg PN-85/S-10030+C150 STANAG 2021 |
- do 3 miesięcy od daty podpisania umowy – wykonanie objazdu tymczasowego
- do 12 miesięcy od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla objazdu tymczasowego – budowa mostu stałego
- do 3 miesięcy od uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla mostu stałego – rozbiórka objazdu tymczasowego