Olszanica - PKP


PRZEBUDOWA WIADUKTU NAD LINIĄ PKP W MIEJSCOWOŚCI OLSZANICA W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 84 SANOK-KROŚCIENKO GRANICA PAŃSTWA W KM 23+513 WRAZ Z OBJAZDEM TYMCZASOWYM

 

  1. 1.       Ogólny opis inwestycji

 

            Przebudowa wiaduktu nad linią PKP polegać będzie na wykonaniu jednonawowej ramy posadowionej na palach Ø 150 zwieńczonych ławą fundamentową o szerokich przyczółkach i stojących skrzydłach.

Dla potrzeb prowadzenia robót na wiadukcie stałym przy wyłączonym ruchu kołowym zostanie wybudowany objazd tymczasowy. Wiadukt objazdowy zaprojektowano z wykorzystaniem składanej konstrukcji systemu Bayley’a w postaci trzech przęseł w układzie ciągłym o rozpiętościach teoretycznych 16,75+33,55+33,55m (jezdnia północna), 16,75+18,30+33,55m (jezdnia południowa). Dodatkowo, w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników, skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach do wiaduktu.

 

  1. 2.       REALIZATORZY  KONTRAKTU

 

Zamawiający:

Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Inspektor Nadzoru:

inż. Adam Kierepka

GDDKiA O/Rzeszów, Wydział Mostów

Kierownik Projektu:

mgr inż. Marek Sowa

Projektant:

Studio Projektów Inżynierskich „ANASTAT”

Adam Kata Sp. j.

ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów

Projektant - mgr inż. Adam Kata

Kierownik Budowy:

mgr inż. Aleksander Łysiak

Wykonawca:

MOTA ENGI Central Europe S.A.

30-415 KRAKÓW, uL. Wadowicka 8W

 

  1. 3.       Parametry techniczne obiektu

 

Długość całkowita wiaduktu:       

21,65m

Konstrukcja nośna:     

Rama jednonawowa

Obciążenie projektowe:      

klasa obciążenia A, wg PN-85/S-10030 oraz STANAG 150

 

  1. 4.       Termin realizacji:

- do 3 miesięcy od daty podpisania umowy – wykonanie objazdu tymczasowego

- do 10 miesięcy od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla objazdu tymczasowego – budowa wiaduktu stałego

- do 3 miesięcy od uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla wiaduktu stałego – rozbiórka objazdu tymczasowego

  1. 5.       Zdjęcia z budowy

 GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA