PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ GŁĘBOKA W MIJSCOWOŚCI JEŻOWE W CIAGU DROGI KRAJOWEJ NR 19 KUŹNICA BIAŁOSTOCKA-RZESZÓW W KM 434+351 |
Ustrój niosący po przebudowie nie ulegnie zmianie i w dalszym ciągu stanowić go będzie trójprzęsłowa płyta żelbetowa ciągła. Projekt przewiduje wzmocnienie istniejącej płyty pomostu poprzez wykonanie nadbetonu zbrojonego oraz jej poszerzenie z uwagi na konieczność wykonania chodnika dla pieszych. Korpus i fundamenty istniejących przyczółków zostaną poszerzone i adaptowane do nowej szerokości ustroju nośnego, wykonane zostaną nowe skrzydła i ścianki zapleczne. Wzmocnienie filarów mostu polegać będzie na obetonowaniu skrajnych, istniejących słupów płaszczem żelbetowym oraz na połączeniu ze sobą a następnie spięcie płaszczem żelbetowym dwóch słupów środkowych. Podpory filarów zostaną poszerzone i wzmocnione mikropalami. W ramach przebudowy wykonane zostanie nowe wyposażenie mostu, płyty przejściowe oraz skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach. Zadanie przewiduje również remont istniejącej kładki dla pieszych.
Przebudowa mostu prowadzona jest połówkowo pod ruchem.
Zamawiający: |
Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
Inspektor Nadzoru: |
mgr inż. Joanna Piotrowska GDDKiA O/Rzeszów, Wydział Mostów |
Kierownik Projektu: |
mgr inż. Marek Sowa |
Projektant: |
Studio Projektów Inżynierskich „ANASTAT” Adam Kata Sp. j. ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów Projektant – mgr inż. Adam Kata |
Kierownik Budowy: |
mgr inż. Grzegorz Kędzierski |
Wykonawca:
|
Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych ul. Rataja 15b, 20-270 Lublin |
Długość całkowita mostu: |
31,0m |
Konstrukcja nośna: |
ustrój płytowy ciągły, trójprzęsłowy |
Długość przęseł: |
9,40m+11,60m+9,40m |
Obciążenie projektowe: |
klasa A, wg PN-85/S-10030 |
filary-stan istniejący wrzesień 2010r.
płyta pomostu-październik 2010r.
podpory mostu-stan w październiku 2010r.