PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ GŁĘBOKA W MIEJSCOWOŚCI JEŻOWE W CIAGU DROGI KRAJOWEJ NR 19 KUŹNICA BIAŁOSTOCKA-RZESZÓW W KM 434+351


PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ GŁĘBOKA W MIJSCOWOŚCI JEŻOWE W CIAGU DROGI KRAJOWEJ NR 19 KUŹNICA BIAŁOSTOCKA-RZESZÓW W KM 434+351

 

 

  1. 1.          Ogólny opis inwestycji

Ustrój niosący po przebudowie nie ulegnie zmianie i w dalszym ciągu stanowić go będzie trójprzęsłowa płyta żelbetowa ciągła. Projekt przewiduje wzmocnienie istniejącej płyty pomostu poprzez wykonanie nadbetonu zbrojonego oraz jej poszerzenie z uwagi na konieczność wykonania chodnika dla pieszych. Korpus i fundamenty istniejących przyczółków zostaną poszerzone i adaptowane do nowej szerokości ustroju nośnego, wykonane zostaną nowe skrzydła  i ścianki zapleczne. Wzmocnienie filarów mostu polegać będzie na obetonowaniu skrajnych, istniejących słupów płaszczem żelbetowym oraz na połączeniu ze sobą a następnie spięcie płaszczem żelbetowym dwóch słupów środkowych. Podpory filarów zostaną poszerzone i wzmocnione mikropalami. W ramach przebudowy wykonane zostanie nowe wyposażenie mostu, płyty przejściowe oraz skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach. Zadanie przewiduje również remont istniejącej kładki dla pieszych.

Przebudowa mostu prowadzona jest połówkowo pod ruchem.

  

  1. 2.          REALIZATORZY  KONTRAKTU

Zamawiający:

Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Inspektor Nadzoru:

mgr inż. Joanna Piotrowska

GDDKiA O/Rzeszów, Wydział Mostów

Kierownik Projektu:

mgr inż. Marek Sowa

Projektant:

Studio Projektów Inżynierskich „ANASTAT”

Adam Kata Sp. j.

ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów

Projektant – mgr inż. Adam Kata

Kierownik Budowy:

mgr inż. Grzegorz Kędzierski

Wykonawca:

 

Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych
w Lublinie EXPOL S.A.

ul. Rataja 15b, 20-270 Lublin

 

  1. 3.          Parametry techniczne obiektu

Długość całkowita mostu:       

31,0m

Konstrukcja nośna:     

ustrój płytowy ciągły, trójprzęsłowy

Długość przęseł:

9,40m+11,60m+9,40m

Obciążenie projektowe:      

klasa A, wg PN-85/S-10030

 

  1. 4.          Termin realizacji: 17 maja 2011r 
  2. 5.          Zdjęcia z budowy

filary-stan istniejący wrzesień 2010r.

GDDKiA

 

płyta pomostu-październik 2010r.

GDDKiA

 

podpory mostu-stan w październiku 2010r.

GDDKiA