NAZWA ZADANIA:
Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa,
obwodnica miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa.
od km 514+900,43 do km 531+571,34
ZAKRES INWESTYCJI OBJĘTY DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ
roboty przygotowawcze:
- wyburzenie obiektów kubaturowych,
- rozbiórki elementów zagospodarowania terenu kolidujących z projektowaną inwestycją,
- wycinka drzew i krzewów,
- zdjęcie warstw humusu.
roboty drogowe w zakresie:
- rozbudowy istniejącej drogi DK7 na odcinku Skarżysko – Suchedniów do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni, ograniczenie bezpośredniej dostępności do drogi krajowej – 3km,
- budowę drogi ekspresowej o parametrach drogi klasy S w nowym śladzie na odcinku Suchedniów - Występa – 13,67km,
- budowę dróg dojazdowych i lokalnych obsługujących tereny przyległe - 16.655 mb,
- rozbudowę i przebudowę istniejących dróg krzyżujących z budowaną drogą ekspresową – 2.615 mb,
- budowę dwóch węzłów drogowych – typu WB,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowę oświetlenia,
- przebudowa cieków, rowów melioracyjnych i sieci drenarskich,
- budowa przepustów pod drogami i zjazdami.
obiekty inżynierskie w ilości 29 sztuk w tym:
- estakady – 4 sztuki
- wiadukty – 8 sztuk,
- mosty – 2 sztuk,
- małe obiekty mostowe – 10 szt.
- mury oporowe – 1 sztuka
- kładki dla pieszych – 2 sztuki
- przejścia dla zwierząt dużych 2 sztuki
urządzenia ochrony środowiska:
- ekrany akustyczne,
- zieleń,
- budowę zbiorników retencyjno – odparowujących,
- budowę urządzeń podczyszczających.
urządzenia bezpieczeństwa ruchu (poza wymienionymi w robotach drogowych):
- barierki energochłonne w pasie dzielącym i na krawędzi korony,
- osłony przeciwolśnieniowe,
- przejazdy awaryjne przez pas dzielący,
- ogrodzenie pasa drogowego,
- oznakowanie poziome i pionowe.
przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- linie energetyczne NN/SN/WN,
- wodociągi,
- sieć gazowa S/C, W/C,
- sieć teletechniczna,
- kanalizacja deszczowa i sanitarna.
Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z wybudowanym w 2009 roku węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad przyszłym zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni.
ZAMAWIAJĄCY:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Żelaznej 59
00-848 Warszawa
PROJEKTANT:
MOSTY KATOWICE
ul. Rolna 12
40-555 Katowice
WYKONAWCA:
Konsorcjum w składzie:
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Brechta 7,
03-472 Warszawa
MOTA-ENGIL Polska S.A.
ul. Wadowicka 8W
30-415 Kraków
WARTOŚĆ ROBÓT: 643.461.787,16 zł.
LATA REALIZACJI 2009-2011
ZARZĄDZANIE I NADZÓR:
SCOTT WILSON Sp. z o.o.
Oddział w Polsce
ul. Rejtana 17
02-516 Warszawa
CHARAKTERYSTYKA OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 Lp.  | 
 km  | 
 oznak.  | 
 rodzaj obiektu  | 
 przeszkoda  | 
 ciąg  | 
 przęsła  | 
 długość [m]  | 
| 
 1  | 
 515 266,93  | 
 E1  | 
 estakada  | 
 nad zbiornikiem BZIN, rzeka Kamienna  | 
 trasa główna  | 
 8  | 
 290,00  | 
| 
 2  | 
 206,39  | 
 E1A  | 
 estakada  | 
 droga lokalna  | 
 8  | 
 290,00  | 
|
| 
 3  | 
 515 575,10  | 
 mur  | 
 mur oporowy  | 
 
  | 
 trasa główna  | 
 
  | 
 145,00  | 
| 
 100,00  | 
 mur  | 
 
  | 
 droga lokalna  | 
 
  | 
 72,50  | 
||
| 
 4  | 
 515 843,12  | 
 KP2  | 
 kładka  | 
 nad trasą główna  | 
 kładka dla pieszych  | 
 1  | 
 50,00  | 
| 
 5  | 
 516 188,02  | 
 WD3  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 połączenie ul. Kilińskiego i ul. Reja  | 
 2  | 
 68,00  | 
| 
 6  | 
 517 250,00  | 
 PZ1  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 przejście dla zwierząt dużych  | 
 2  | 
 52,40  | 
| 
 7  | 
 520 715,67  | 
 WD4  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 węzeł ul. Zagórska w Suched.  | 
 2  | 
 64,00  | 
| 
 8  | 
 522 297,41  | 
 WD5  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 ul. Żeromskiego w Suchedniowie  | 
 3  | 
 65,00  | 
| 
 9  | 
 522 568,40  | 
 MS6  | 
 most  | 
 rzeka Łosienica  | 
 trasa główna  | 
 1  | 
 27,45  | 
| 
 10  | 
 522 966,82  | 
 WD7  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 ul. Świerkowa w Suchedniowie  | 
 2  | 
 64,00  | 
| 
 11  | 
 524 710,00  | 
 PZ2  | 
 wiadukt  | 
 nad przej. dla zwierz.  | 
 trasa główna  | 
 1  | 
 20,20  | 
| 
 12  | 
 526 318,59  | 
 WS8  | 
 wiadukt  | 
 nad drogą gminną  | 
 trasa główna  | 
 1  | 
 20,00  | 
| 
 13  | 
 526 479,08  | 
 MS9  | 
 most  | 
 rzeka Jaślana  | 
 trasa główna  | 
 1  | 
 20,00  | 
| 
 14  | 
 527 277,78  | 
 WD10  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 droga gminna  | 
 2  | 
 64,00  | 
| 
 15  | 
 528 271,96  | 
 WD11  | 
 wiadukt  | 
 nad trasą główną  | 
 węzeł Zalezianka droga gminna  | 
 2  | 
 64,00  | 
| 
 16  | 
 529 668,50  | 
 E12  | 
 estakada  | 
 
  | 
 trasa główna  | 
 5  | 
 170,00  | 
| 
 17  | 
 530 449,30  | 
 E13  | 
 estakada  | 
 
  | 
 trasa główna  | 
 3  | 
 88,00  | 
| 
 18  | 
 530 939,00  | 
 WS14  | 
 wiadukt  | 
 nad drogą powiatową  | 
 trasa główna  | 
 1  | 
 20,00  | 
| 
 19  | 
 531 395,68  | 
 KP14  | 
 kładka  | 
 nad trasą główna  | 
 kładka dla pieszych  | 
 1  | 
 50,00  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 1 704,55  | 
|
| 
 20  | 
 0+472,37  | 
 PDR1-W  | 
 R-1  | 
 Droga dojazdowa nr 3  | 
 7,96  | 
||
| 
 519+629,84  | 
 PDR1  | 
 R-1  | 
 Trasa główa S-7  | 
 35,59  | 
|||
| 
 0+481,51  | 
 PDR1-Z  | 
 R-1  | 
 Droga lokalna  | 
 8,90  | 
|||
| 
 21  | 
 1+069,29  | 
 PDR2-W  | 
 R-2  | 
 Droga dojazdowa nr 3  | 
 7,72  | 
||
| 
 520+208,86  | 
 PDR2  | 
 R-2  | 
 Trasa główa S-7  | 
 38,89  | 
|||
| 
 1+052,99  | 
 PDR2-Z  | 
 R-2  | 
 Droga lokalna  | 
 8,94  | 
|||
| 
 22  | 
 1+207,42  | 
 PDR3-W  | 
 R-3  | 
 Droga dojazdowa nr 3  | 
 11,22  | 
||
| 
 520+350,14  | 
 PDR3  | 
 R-3  | 
 Trasa główa S-7  | 
 37,68  | 
|||
| 
 1+208,37  | 
 PDR3-Z  | 
 R-3  | 
 Droga lokalna  | 
 9,97  | 
|||
| 
 23  | 
 520+988,19  | 
 PDR4  | 
 R-4  | 
 Trasa główa S-7  | 
 59,59  | 
||
| 
 0+066,27  | 
 PDR4-Z  | 
 R-4  | 
 Droga dojazdowa nr 4  | 
 7,06  | 
|||
| 
 24  | 
 523+430,01  | 
 PDR5  | 
 R-5  | 
 Trasa główa S-7  | 
 52,57  | 
||
| 
 25  | 
 0+399,99  | 
 PDR6-W  | 
 jar 1  | 
 Droga dojazdowa nr 13  | 
 6,00  | 
||
| 
 529+440,94  | 
 PDR6  | 
 jar 1  | 
 Trasa główa S-7  | 
 45,75  | 
|||
| 
 1+228,85  | 
 PDR6-Z  | 
 jar 1  | 
 Droga dojazdowa nr 10  | 
 6,07  | 
|||
| 
 26  | 
 1+574,91  | 
 PDR7-Z  | 
 jar 2  | 
 Droga dojazdowa nr 10  | 
 23,26  | 
||
| 
 27  | 
 2+312,57  | 
 PDR8-Z  | 
 jar 3  | 
 Droga dojazdowa nr 10  | 
 26,44  | 
||
| 
 28  | 
 530+870,52  | 
 PDR9  | 
 jar 4  | 
 Trasa główa S-7  | 
 64,82  | 
||
| 
 2+667,28  | 
 PDR9-Z  | 
 jar 4  | 
 Droga dojazdowa nr 10  | 
 9,45  | 
|||
| 
 29  | 
 0+100,67  | 
 PDR10  | 
 R-5  | 
 ul. Świerkowa  | 
 23,52  | 
||
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 491,40  | 
||
W ramach tej inwestycji będącej równocześnie obwodnicą dla miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa powstanie aż 29 nowych obiektów inżynierskich.
Osiem obiektów zostanie zrealizowanych w ciągu trasy zasadniczej w postaci 3 estakad, 2 mostów, 2 wiaduktów i 1 przejścia dla dużych zwierząt.
Nad ciągiem trasy głównej zostaną wykonane 2 kładki dla pieszych i 6 wiaduktów drogowych oraz przejście dla dużych zwierząt.
Łączna długość dużych obiektów inżynierskich wynosi 1,2 km a wartość ich wykonania wyniesie 288,4 mln zł przy wartości robót drogowych 237,90 mln zł.
Najdłuższy obiekt to estakady E1 i E1A nad projektowanym zbiornikiem Bzin o długości 290m każda posadowienie na palach wielkośrednicowych Ø1500 i sprężonymi przęsłami płytowo-belkowymi o długości 40m każda.