NAZWA ZADANIA:
Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa,
obwodnica miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa.
od km 514+900,43 do km 531+571,34
ZAKRES INWESTYCJI OBJĘTY DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ
roboty przygotowawcze:
- wyburzenie obiektów kubaturowych,
- rozbiórki elementów zagospodarowania terenu kolidujących z projektowaną inwestycją,
- wycinka drzew i krzewów,
- zdjęcie warstw humusu.
roboty drogowe w zakresie:
- rozbudowy istniejącej drogi DK7 na odcinku Skarżysko – Suchedniów do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni, ograniczenie bezpośredniej dostępności do drogi krajowej – 3km,
- budowę drogi ekspresowej o parametrach drogi klasy S w nowym śladzie na odcinku Suchedniów - Występa – 13,67km,
- budowę dróg dojazdowych i lokalnych obsługujących tereny przyległe - 16.655 mb,
- rozbudowę i przebudowę istniejących dróg krzyżujących z budowaną drogą ekspresową – 2.615 mb,
- budowę dwóch węzłów drogowych – typu WB,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- budowę oświetlenia,
- przebudowa cieków, rowów melioracyjnych i sieci drenarskich,
- budowa przepustów pod drogami i zjazdami.
obiekty inżynierskie w ilości 29 sztuk w tym:
- estakady – 4 sztuki
- wiadukty – 8 sztuk,
- mosty – 2 sztuk,
- małe obiekty mostowe – 10 szt.
- mury oporowe – 1 sztuka
- kładki dla pieszych – 2 sztuki
- przejścia dla zwierząt dużych 2 sztuki
urządzenia ochrony środowiska:
- ekrany akustyczne,
- zieleń,
- budowę zbiorników retencyjno – odparowujących,
- budowę urządzeń podczyszczających.
urządzenia bezpieczeństwa ruchu (poza wymienionymi w robotach drogowych):
- barierki energochłonne w pasie dzielącym i na krawędzi korony,
- osłony przeciwolśnieniowe,
- przejazdy awaryjne przez pas dzielący,
- ogrodzenie pasa drogowego,
- oznakowanie poziome i pionowe.
przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- linie energetyczne NN/SN/WN,
- wodociągi,
- sieć gazowa S/C, W/C,
- sieć teletechniczna,
- kanalizacja deszczowa i sanitarna.
Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z wybudowanym w 2009 roku węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad przyszłym zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni.
ZAMAWIAJĄCY:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Żelaznej 59
00-848 Warszawa
PROJEKTANT:
MOSTY KATOWICE
ul. Rolna 12
40-555 Katowice
WYKONAWCA:
Konsorcjum w składzie:
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Brechta 7,
03-472 Warszawa
MOTA-ENGIL Polska S.A.
ul. Wadowicka 8W
30-415 Kraków
WARTOŚĆ ROBÓT: 643.461.787,16 zł.
LATA REALIZACJI 2009-2011
ZARZĄDZANIE I NADZÓR:
SCOTT WILSON Sp. z o.o.
Oddział w Polsce
ul. Rejtana 17
02-516 Warszawa
CHARAKTERYSTYKA OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
|
|
|
|
|
|
|
|
Lp. |
km |
oznak. |
rodzaj obiektu |
przeszkoda |
ciąg |
przęsła |
długość [m] |
1 |
515 266,93 |
E1 |
estakada |
nad zbiornikiem BZIN, rzeka Kamienna |
trasa główna |
8 |
290,00 |
2 |
206,39 |
E1A |
estakada |
droga lokalna |
8 |
290,00 |
|
3 |
515 575,10 |
mur |
mur oporowy |
|
trasa główna |
|
145,00 |
100,00 |
mur |
|
droga lokalna |
|
72,50 |
||
4 |
515 843,12 |
KP2 |
kładka |
nad trasą główna |
kładka dla pieszych |
1 |
50,00 |
5 |
516 188,02 |
WD3 |
wiadukt |
nad trasą główną |
połączenie ul. Kilińskiego i ul. Reja |
2 |
68,00 |
6 |
517 250,00 |
PZ1 |
wiadukt |
nad trasą główną |
przejście dla zwierząt dużych |
2 |
52,40 |
7 |
520 715,67 |
WD4 |
wiadukt |
nad trasą główną |
węzeł ul. Zagórska w Suched. |
2 |
64,00 |
8 |
522 297,41 |
WD5 |
wiadukt |
nad trasą główną |
ul. Żeromskiego w Suchedniowie |
3 |
65,00 |
9 |
522 568,40 |
MS6 |
most |
rzeka Łosienica |
trasa główna |
1 |
27,45 |
10 |
522 966,82 |
WD7 |
wiadukt |
nad trasą główną |
ul. Świerkowa w Suchedniowie |
2 |
64,00 |
11 |
524 710,00 |
PZ2 |
wiadukt |
nad przej. dla zwierz. |
trasa główna |
1 |
20,20 |
12 |
526 318,59 |
WS8 |
wiadukt |
nad drogą gminną |
trasa główna |
1 |
20,00 |
13 |
526 479,08 |
MS9 |
most |
rzeka Jaślana |
trasa główna |
1 |
20,00 |
14 |
527 277,78 |
WD10 |
wiadukt |
nad trasą główną |
droga gminna |
2 |
64,00 |
15 |
528 271,96 |
WD11 |
wiadukt |
nad trasą główną |
węzeł Zalezianka droga gminna |
2 |
64,00 |
16 |
529 668,50 |
E12 |
estakada |
|
trasa główna |
5 |
170,00 |
17 |
530 449,30 |
E13 |
estakada |
|
trasa główna |
3 |
88,00 |
18 |
530 939,00 |
WS14 |
wiadukt |
nad drogą powiatową |
trasa główna |
1 |
20,00 |
19 |
531 395,68 |
KP14 |
kładka |
nad trasą główna |
kładka dla pieszych |
1 |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
1 704,55 |
|
20 |
0+472,37 |
PDR1-W |
R-1 |
Droga dojazdowa nr 3 |
7,96 |
||
519+629,84 |
PDR1 |
R-1 |
Trasa główa S-7 |
35,59 |
|||
0+481,51 |
PDR1-Z |
R-1 |
Droga lokalna |
8,90 |
|||
21 |
1+069,29 |
PDR2-W |
R-2 |
Droga dojazdowa nr 3 |
7,72 |
||
520+208,86 |
PDR2 |
R-2 |
Trasa główa S-7 |
38,89 |
|||
1+052,99 |
PDR2-Z |
R-2 |
Droga lokalna |
8,94 |
|||
22 |
1+207,42 |
PDR3-W |
R-3 |
Droga dojazdowa nr 3 |
11,22 |
||
520+350,14 |
PDR3 |
R-3 |
Trasa główa S-7 |
37,68 |
|||
1+208,37 |
PDR3-Z |
R-3 |
Droga lokalna |
9,97 |
|||
23 |
520+988,19 |
PDR4 |
R-4 |
Trasa główa S-7 |
59,59 |
||
0+066,27 |
PDR4-Z |
R-4 |
Droga dojazdowa nr 4 |
7,06 |
|||
24 |
523+430,01 |
PDR5 |
R-5 |
Trasa główa S-7 |
52,57 |
||
25 |
0+399,99 |
PDR6-W |
jar 1 |
Droga dojazdowa nr 13 |
6,00 |
||
529+440,94 |
PDR6 |
jar 1 |
Trasa główa S-7 |
45,75 |
|||
1+228,85 |
PDR6-Z |
jar 1 |
Droga dojazdowa nr 10 |
6,07 |
|||
26 |
1+574,91 |
PDR7-Z |
jar 2 |
Droga dojazdowa nr 10 |
23,26 |
||
27 |
2+312,57 |
PDR8-Z |
jar 3 |
Droga dojazdowa nr 10 |
26,44 |
||
28 |
530+870,52 |
PDR9 |
jar 4 |
Trasa główa S-7 |
64,82 |
||
2+667,28 |
PDR9-Z |
jar 4 |
Droga dojazdowa nr 10 |
9,45 |
|||
29 |
0+100,67 |
PDR10 |
R-5 |
ul. Świerkowa |
23,52 |
||
|
|
|
|
|
491,40 |
W ramach tej inwestycji będącej równocześnie obwodnicą dla miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa powstanie aż 29 nowych obiektów inżynierskich.
Osiem obiektów zostanie zrealizowanych w ciągu trasy zasadniczej w postaci 3 estakad, 2 mostów, 2 wiaduktów i 1 przejścia dla dużych zwierząt.
Nad ciągiem trasy głównej zostaną wykonane 2 kładki dla pieszych i 6 wiaduktów drogowych oraz przejście dla dużych zwierząt.
Łączna długość dużych obiektów inżynierskich wynosi 1,2 km a wartość ich wykonania wyniesie 288,4 mln zł przy wartości robót drogowych 237,90 mln zł.
Najdłuższy obiekt to estakady E1 i E1A nad projektowanym zbiornikiem Bzin o długości 290m każda posadowienie na palach wielkośrednicowych Ø1500 i sprężonymi przęsłami płytowo-belkowymi o długości 40m każda.