Informacje o inwestycji


 NAZWA ZADANIA:

Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa,

obwodnica miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa.

od km 514+900,43 do km 531+571,34 

 ZAKRES INWESTYCJI OBJĘTY DOKUMENTACJĄ PROJEKTOWĄ

roboty przygotowawcze:

-       wyburzenie obiektów kubaturowych,

-       rozbiórki elementów zagospodarowania terenu kolidujących                          z projektowaną inwestycją,

-       wycinka drzew i krzewów,

-       zdjęcie warstw humusu.

 

 roboty drogowe w zakresie:

-       rozbudowy istniejącej drogi DK7 na odcinku Skarżysko – Suchedniów do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni, ograniczenie bezpośredniej dostępności do drogi krajowej – 3km,

-       budowę drogi ekspresowej o parametrach drogi klasy S w nowym śladzie na odcinku Suchedniów - Występa – 13,67km,

-       budowę dróg dojazdowych i lokalnych obsługujących tereny przyległe -  16.655 mb,

-       rozbudowę i przebudowę istniejących dróg krzyżujących z budowaną drogą ekspresową – 2.615 mb,

-       budowę dwóch węzłów drogowych – typu WB,

-       budowę kanalizacji deszczowej,

-       budowę oświetlenia,

-       przebudowa cieków, rowów melioracyjnych i sieci drenarskich,

-       budowa przepustów pod drogami i zjazdami.

 

obiekty inżynierskie w ilości 29 sztuk w tym:

-       estakady – 4 sztuki

-       wiadukty – 8 sztuk,

-       mosty – 2 sztuk,

-       małe obiekty mostowe – 10 szt.

-       mury oporowe – 1 sztuka

-       kładki dla pieszych – 2 sztuki

-       przejścia dla zwierząt dużych 2 sztuki

 

urządzenia ochrony środowiska:

-       ekrany akustyczne,

-       zieleń,

-       budowę zbiorników retencyjno – odparowujących,

-       budowę urządzeń podczyszczających.

 

urządzenia bezpieczeństwa ruchu (poza wymienionymi w robotach drogowych):

-       barierki energochłonne w pasie dzielącym i na krawędzi korony,

-       osłony przeciwolśnieniowe,

-       przejazdy awaryjne przez pas dzielący,

-       ogrodzenie pasa drogowego,

-       oznakowanie poziome i pionowe.

 

przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:

-       linie energetyczne NN/SN/WN,

-       wodociągi,

-       sieć gazowa S/C, W/C,

-       sieć teletechniczna,

-       kanalizacja deszczowa i sanitarna.

 

           Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z wybudowanym w 2009 roku  węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów,  2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad przyszłym zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni.

  ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

ul. Żelaznej 59

00-848 Warszawa 

PROJEKTANT:

MOSTY KATOWICE

ul. Rolna 12

40-555 Katowice

 WYKONAWCA:

Konsorcjum w składzie:

STRABAG Sp. z o.o.

ul. Brechta 7,

03-472 Warszawa

MOTA-ENGIL Polska S.A.

ul. Wadowicka 8W

30-415 Kraków

 WARTOŚĆ ROBÓT: 643.461.787,16 zł.

 LATA REALIZACJI 2009-2011 

 ZARZĄDZANIE I NADZÓR:

SCOTT WILSON Sp. z o.o.

Oddział w Polsce

ul. Rejtana 17

02-516 Warszawa

CHARAKTERYSTYKA OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH

 

 

 

 

 

 

 

 

Lp.

km

oznak.

rodzaj obiektu

przeszkoda

ciąg

przęsła

długość              [m]

1

515 266,93

E1

estakada

nad zbiornikiem BZIN, rzeka Kamienna

trasa główna

8

290,00

2

206,39

E1A

estakada

droga lokalna

8

290,00

3

515 575,10

mur

mur oporowy

 

trasa główna

 

145,00

100,00

mur

 

droga lokalna

 

72,50

4

515 843,12

KP2

kładka

nad trasą główna

kładka dla pieszych

1

50,00

5

516 188,02

WD3

wiadukt

nad trasą główną

połączenie ul. Kilińskiego i ul. Reja

2

68,00

6

517 250,00

PZ1

wiadukt

nad trasą główną

przejście dla zwierząt dużych

2

52,40

7

520 715,67

WD4

wiadukt

nad trasą główną

węzeł ul. Zagórska w Suched.

2

64,00

8

522 297,41

WD5

wiadukt

nad trasą główną

ul. Żeromskiego w Suchedniowie

3

65,00

9

522 568,40

MS6

most

rzeka Łosienica

trasa główna

1

27,45

10

522 966,82

WD7

wiadukt

nad trasą główną

ul. Świerkowa w Suchedniowie

2

64,00

11

524 710,00

PZ2

wiadukt

nad przej. dla zwierz.

trasa główna

1

20,20

12

526 318,59

WS8

wiadukt

nad drogą gminną

trasa główna

1

20,00

13

526 479,08

MS9

most

rzeka Jaślana

trasa główna

1

20,00

14

527 277,78

WD10

wiadukt

nad trasą główną

droga gminna

2

64,00

15

528 271,96

WD11

wiadukt

nad trasą główną

węzeł Zalezianka droga gminna

2

64,00

16

529 668,50

E12

estakada

 

trasa główna

5

170,00

17

530 449,30

E13

estakada

 

trasa główna

3

88,00

18

530 939,00

WS14

wiadukt

nad drogą powiatową

trasa główna

1

20,00

19

531 395,68

KP14

kładka

nad trasą główna

kładka dla pieszych

1

50,00

 

 

 

 

 

 

1 704,55

20

0+472,37

PDR1-W

R-1

Droga dojazdowa nr 3

7,96

519+629,84

PDR1

R-1

Trasa główa S-7

35,59

0+481,51

PDR1-Z

R-1

Droga lokalna

8,90

21

1+069,29

PDR2-W

R-2

Droga dojazdowa nr 3

7,72

520+208,86

PDR2

R-2

Trasa główa S-7

38,89

1+052,99

PDR2-Z

R-2

Droga lokalna

8,94

22

1+207,42

PDR3-W

R-3

Droga dojazdowa nr 3

11,22

520+350,14

PDR3

R-3

Trasa główa S-7

37,68

1+208,37

PDR3-Z

R-3

Droga lokalna

9,97

23

520+988,19

PDR4

R-4

Trasa główa S-7

59,59

0+066,27

PDR4-Z

R-4

Droga dojazdowa nr 4

7,06

24

523+430,01

PDR5

R-5

Trasa główa S-7

52,57

25

0+399,99

PDR6-W

jar 1

Droga dojazdowa nr 13

6,00

529+440,94

PDR6

jar 1

Trasa główa S-7

45,75

1+228,85

PDR6-Z

jar 1

Droga dojazdowa nr 10

6,07

26

1+574,91

PDR7-Z

jar 2

Droga dojazdowa nr 10

23,26

27

2+312,57

PDR8-Z

jar 3

Droga dojazdowa nr 10

26,44

28

530+870,52

PDR9

jar 4

Trasa główa S-7

64,82

2+667,28

PDR9-Z

jar 4

Droga dojazdowa nr 10

9,45

29

0+100,67

PDR10

R-5

ul. Świerkowa

23,52

 

 

 

 

 

491,40

W ramach tej inwestycji będącej równocześnie obwodnicą dla miejscowości Suchedniów, Ostojów, Łączna i Występa powstanie aż 29 nowych obiektów inżynierskich.

Osiem obiektów zostanie zrealizowanych w ciągu trasy zasadniczej  w postaci 3 estakad, 2 mostów, 2 wiaduktów i 1 przejścia dla dużych zwierząt.

Nad ciągiem trasy głównej zostaną wykonane 2 kładki dla pieszych i 6 wiaduktów drogowych oraz przejście dla dużych zwierząt.

Łączna długość dużych obiektów inżynierskich wynosi 1,2 km  a wartość ich wykonania wyniesie 288,4 mln zł przy wartości robót drogowych 237,90 mln zł.

Najdłuższy obiekt to estakady E1 i E1A nad projektowanym zbiornikiem Bzin o długości 290m każda posadowienie na palach wielkośrednicowych Ø1500 i sprężonymi przęsłami płytowo-belkowymi o długości 40m każda.