Obwodnica Siewierza otwarta !


Obwodnica Siewierza w ciągu DK 78

 

Decyzja Lokalizacyjna: 19.04.2006 r.

Decyzja Środowiskowa: 26.07.2007 r.

Pozwolenie na Budowę:10.06.2008 r.

Podpisanie umowy: 23.10.2008 r.

Projektant: TRAKT KATOWICE           

Wykonawca: SKANSKA S.A.

Nadzór Inwestorski: LAFRENTZ POLSKA

Przekazanie placu budowy: 4.11.2008 r.

Rozpoczęcie robót: 14.11.2008 r.

Oddanie do ruchu: 18.11.2010 r., - termin umowny zakończenia robót: 13.01.2011 r.

 

Inwestycja ma na celu przede wszystkim wyprowadzenie ciężkiego ruchu tranzytowego z ciasnych ulic o małej drożności i ze ścisłego centrum miasta w kierunku Kielc, a także znaczne zmniejszenie uciążliwości spowodowanych ruchem drogowym dla mieszkańców Siewierza. Całkowity koszt inwestycji to ok. 220 mln zł.     

Nowobudowana obwodnica o długości ponad 5,7 km jest drogą dwujezdniową klasy GP, tj. główną ruchu przyspieszonego. Nawierzchnia jezdni i poboczy utwardzonych wykonana została z mieszanki SMA. Kontrakt obejmuje również budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 793 o długości 1,3 km

            W ramach inwestycji powstaną skrzyżowania: skanalizowane, typu rondo oraz węzeł typu „pełna koniczyna” na przecięciu obwodnicy z DK 1. Każde z tych skrzyżowań wyposażone będzie w odpowiednie oświetlenie. Inwestycja obejmuje również budowę dróg niższych kategorii (Z, D, L) celem obsługi terenów przyległych do obwodnicy. Nie pominięto również budowy dróg gospodarczych dojazdowych do okolicznych pól o łącznej długości ponad 6,8 km.

            Oprócz odcinków drogowych projekt przewiduje także budowę 8 obiektów inżynierskich, w tym: 2 mostów i 6 wiaduktów, oraz zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu.

            Dla ochrony środowiska naturalnego przewidziano budowę rowów, przepustów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, studni chłonnych wraz z osadnikami, ekranów akustycznych; nasadzona zostanie także zieleń ochronna i izolacyjna.

            Droga wyposażona zostanie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu – bariery, oznakowanie pionowe i poziome.

            Zarówno przed rozpoczęciem inwestycji jak i podczas prowadzenia robót nad całym terenem przyszłej obwodnicy czuwał nadzór archeologiczny.

 

Parametry techniczne:

Kategoria drogi: GP

Prędkość projektowa: Vp = 80 km/h

Kategoria ruchu: KR6

Ilość jezdni: 2

Szerokość jezdni: 2 x 3,5 m

Szerokość pobocza: 2 m