S7 – Kraków Christo Botewa (Węzeł Rybitwy) – Kraków Węzeł Bieżanów

Droga ekspresowa S7 – Kraków Christo Botewa (Węzeł Rybitwy) – Kraków Węzeł Bieżanów

- GDDKiA Oddział Kraków

- długość : 2,7 km

- etap : istniejąca

- lata realizacji : 2008 – 2010

- wartość projektu : 242 496,5 tys. zł



Zakres inwestycji obejmował: budowę dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej na długości 2,7 km, budowę 6 obiektów mostowych, budowę węzła Bieżanów, budowę dróg dojazdowych o długości ok. 1,8 km i ekranów akustycznych. Parametry techniczne drogi: nośność 115 kN/oś, szerokość pasa ruchu - 3,50 m, szerokość pasa rozdziału - 4,0 m. Najdłuższym obiektem mostowym jest estakada wieloprzęsłowa o długości 256,67 m i szerokości całkowitej 40,1 m, która przebiega nad ul. Zarzyckiego, linią kolejową i rzeką Serafą. W ramach inwestycji powstał także most nad rzeką Drwiną o długości 83,2 m i szerokości całkowitej 38,1 m.

 

Budowa była realizowana w bardzo trudnych warunkach geologicznych. Okazało się, że grunty na trasie S7 są to tzw. grunty słabonośne wymagające wymiany. Szczególnie dużą trudność sprawiło to przy budowie obiektów mostowych. Mierząca prawie 260 m siedmioprzęsłowa estakada biegnąca nad ulicą Zarzyckiego, linią kolejową i rzeką Serafą została posadowiona na palach wielkośrednicowych, które sięgają nawet do 13 m w głąb ziemi.