S19 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

oddział: Lublin

długość – ok. 32,4 km

obecny etap – w przygotowaniu

wartość projektu: ok. 872 mln zł

 

 



Etap zrealizowany:

27.02.2018 r. - ogłoszono pretarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Zadaniem wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, będzie przygotowanie możliwych do realizacji wariantów przebiegu przyszłej drogi ekspresowej na odcinku od granicy z woj. podlaskiego - Łosice - granica z woj. lubelskim.

14.06.2018 r. – podpisano Umowę na wykonanie Dokumentacji Projektowej w stadium Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z Elementami Koncepcji Programowej. Wykonawcą dokumentacji jest firma Mosty Katowice.

 

Etap w realizacji:

Trwa opracowywanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z Elementami Koncepcji Programowej.

 

II. Opis inwestycji:

 

Przebieg drogi

Projektowana inwestycja położona jest w całości w obszarze województwa mazowieckiego. Początek projektowanego odcinka znajduje się w pobliżu granicy woj. podlaskiego  (wstępnie początek odcinka przyjmuje się na obszarze woj. mazowieckiego, w odległości ok. 1,9 km na południe od granicy z woj. podlaskim, w miejscu planowanego przecięcia z drogą krajową nr 19). Koniec projektowanego odcinka założono w pobliżu granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego w odległości ok. 1 km na wschód od istniejącej drogi krajowej nr 19.

 

Podstawowe parametry techniczne

  • klasa drogi S
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu – 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 0,775 m
  • obciążenie – 115 kN/oś

Przekrój normalny (w tym liczba pasów ruchu oraz szerokość pasa dzielącego) zostanie przyjęty w trakcie prac projektowych.

 

Zakres inwestycji
 

Budowa drogi ekspresowej o długości ok. 32,4 km z węzłami drogowymi, przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego (m.in. przebudowę dróg publicznych innych kategorii) w zakresie umożliwiającym budowę drogi ekspresowej i jej powiązanie z istniejącym układem komunikacyjnym, budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, budowa obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią (wraz z wykonaniem, w niezbędnym zakresie, korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów) Budowa Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP), urządzeń ochrony środowiska, przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej oraz budowa infrastruktury technicznej związanej z drogą.

 

Wariantowanie przebiegu drogi

W ramach opracowywanego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z Elementami Koncepcji Programowej zostanie przeanalizowany wariantowy przebieg drogi ekspresowej na przedmiotowym odcinku.

 

Obiekty inżynierskie

Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi ekspresowej S19 będzie zapewnione poprzez obiekty inżynierskie: wiadukty, przejazdy drogowe. Przekroczenia istniejących cieków wodnych będą zaprojektowane za pomocą obiektów inżynierskich: przepustów, mostów bądź estakad. Na wybór obiektu inżynierskiego będą miały wpływ następujące elementy: rozległość dolin rzek, tereny podmokłe i zabagnione, ukształtowanie terenu oraz wymagania środowiskowe (ochrona zespołów przyrodniczo – krajobrazowych). W lokalizacjach tego wymagających zostaną zaprojektowane przejścia dla zwierząt.

 

Węzły
W ramach opracowywanego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego zostaną zaprojektowane niezbędne węzły drogowe zapewniające powiązanie projektowanej drogi ekspresowej S19 z innymi drogami publicznymi.

 

MOP-y

Na odcinku objętym inwestycją planowane są MOP-y, których lokalizacja będzie zależna od wariantu trasy.

 

III. Ochrona środowiska

W ramach opracowywanego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego zostaną zaprojektowane niezbędne urządzenia ochrony środowiska.

 

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Opracowywana Dokumentacja Projektowa zostanie wykonana z podziałem na 2 odcinki projektowe/realizacyjne, których granice zostaną zaproponowane w trakcie prac projektowych.