S17 w. Lubelska – obw. Kołbieli

oddział: Lublin

długość – 15,2 km

obecny etap – w realizacji

wartość projektu: 526,5 mln zł



GDDKiA

 

Etap w realizacji:

 

27.01.2016 r. - podpisano umowę na realizację. Konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe zajmie się realizacją dwóch odcinków: od w. Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km, wartość ok. 370,5 mln zł) oraz obwodnicą Kołbieli (8,7 km, ok. 225,5 mln zł).

04.04.2018 r. - podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE budowy trzech odcinków S17 od w. Lubelska do początku obw. Garwolina. Wysokość dofinansowania z UE ok. 618,5 mln zł

 

Strona internetowa kontraktu: www.s17-lubelska-kolbiel.pl

 

Opis inwestycji

GDDKiA 

Mapa orientacyjna odcinka od w. Lubelska do początku obw. Garwolina

 

Rozbudowa DK17 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła Lubelska do początku obw. Kołbieli. Początek rozbudowywanej drogi znajduje się w km 3+200 i nawiązuje do granicy projektowanego węzła Lubelska, który nie jest objęty zakresem opracowania. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowej o ograniczonej dostępności. Wiąże się to z dobudowaniem drugiej jezdni do już istniejącej lub wytyczeniem dwujezdniowej drogi po nowym śladzie omijając Ostrów, a także z zapewnieniem włączeń do ruchu w węzłach i połączeń dla ruchu lokalnego między węzłami, prowadzenia ruchu autobusowego i bezkolizyjnego ruchu pieszego, wybudowaniem miejsc obsługi podróżnych oraz urządzeń służących ochronie środowiska i zdrowia ludzi (np. ekranów akustycznych, kładek dla pieszych, przejść dla zwierząt).

 

 

Parametry techniczne drogi

  • klasa drogi - S
  • prędkość projektowa - 100 km/godz.
  • nośność - 11,5 t/oś
  • kategoria ruchu - KR6
  • całkowicie ograniczona dostępność (dostępność tylko w węzłach)
  • ilość jezdni - 2
  • szerokość pasów ruchu
    3 x 3,5m + 2,5m pas awaryjny do węzła Wiązowna
    2 x 3,5 + 2,5 m pas awaryjny od węzła Wiązowna
    docelowo 3 x 3,5 + 2,5 m pas awaryjny na całym odcinku

Węzły drogowe

  • Góraszka (nazwa robocza Wiązowna I)
  • Wiązowna (nazwa robocza Wiązowna II)
  • Otwock (nazwa robocza Wólka Mlądzka)
  • Ostrów

Obiekty inżynierskie

Budowa mostów w ciągu przyszłej S17, wiaduktów w ciągu i nad drogą ekspresową, kładki dla pieszych, przepustów i przejść dla zwierząt. 

 

Ochrona środowiskaRozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

  • Ekrany akustyczne
  • Urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika
  • Przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz przepusty dla płazów