S17 Marki – w. Lubelska
Budowa drogi ekspresowej S-17 odcinek od węzła „Drewnica" do węzła „Lubelska" - Wschodnia Obwodnica Warszawy

 

S17 Marki – w. Lubelska

Budowa drogi ekspresowej S-17 odcinek od węzła „Drewnica" do węzła „Lubelska" - Wschodnia Obwodnica Warszawy

Kategoria inwestycji:  w przygotowaniu

 

Długość odcinka:  20,15 km

 

Etapowanie:

 

Inwestycja podzielona jest na trzy odcinki – etapy:

  • etap 1 – odcinek drogi S17 węzeł „Drewnica” – węzeł „Zakręt” (bez węzła),
  • etap 2 – odcinek drogi S17 węzeł „Zakręt” – węzeł „Lubelska”
  • etap 3 - S17 węzeł Lubelska

 

 

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

 

Projektowana trasa ekspresowa stanowi element północno–wschodni obwodnicy dróg ekspresowych Warszawy. Inwestycja zlokalizowana jest w całości na terenie województwa mazowieckiego i przebiega przez tereny czterech powiatów:

- powiatu wołomińskiego (m. Marki, m. Ząbki i m. Zielonka),

- miasta stołecznego Warszawa (dzielnice: Warszawa-Rembertów i Warszawa-Wesoła),

- powiatu miński (gm. Sulejówek)

- powiatu otwockiego (gm. Wiązowna).

 

Celem budowy obwodnicy jest połączenie systemu dróg miejskich Warszawy z układem dróg krajowych, wyprowadzenie ruchu z centrum miasta oraz zapewnienie (wraz z obwodnicą miejską i śródmiejską, których realizację planuje m.st. Warszawa), sprawnych powiązań drogowych pomiędzy dzielnicami.

 

Projektowany odcinek od węzła „Drewnica” do węzła „Lubelska” będzie łączył się od zachodu z droga S8 Marki-Radzymin w węźle „Drewnica”, a od południa z autostradą A2 i drogą S2 (Południowa Obwodnica Warszawy).

 

 

Etap 1:

 

S-17 Wschodnia Obwodnica Warszawy na odc. Drewnica – Zakręt (bez węzła)

 

Długość odcinka: 14,63 km

 

Przebieg odcinka

 

Etap 1 – odcinek węzeł "Drewnica" – węzeł "Zakręt" (bez węzła), biegnie na południe jako droga krajowa S17 przez tereny Zielonki, Rembertowa, Wesołej. Z powodu odwołań Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wygasił na tym odcinku Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). Obecnie trwają prace nad materiałami do wniosku o otrzymanie  nowej DUŚ i nowym wariantem przebiegu.

 

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

  • ,,Drewnica’’
  • ,,Ząbki’’ (dawniej Zielonka)
  • ,Poligon’’
  • ,Rembertów’’
  • „Wesoła”

 

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S (trasa ekspresowa)
  • prędkość projektowa 100 km / godz.
  • prędkość miarodajna 110 km / godz.
  • nośność 115 kN / oś,
  • kategoria obciążenia ruchem KR6
  • ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)
  • przekrój 2 x 3 pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu 3,5m
  • szerokość pasa awaryjnego 2,5m
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami min. 5m

 Etap 2:

 

S-17 Wschodnia Obwodnica Warszawy na odc. w. Zakręt – w. Lubelska

 

Długość odcinka: ok 2,5 km

 

Przebieg odcinka

 

Etap 2 – odcinek węzeł "Zakręt" ­– węzeł „Lubelska” jest projektowany wg. wariantu WIIIA drogi ekspresowej S17, wskazanego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Projektowany odcinek drogi ekspresowej S17 przebiega częściowo po nowym śladzie oraz wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17.

 

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

  • ,,Zakręt’’

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S (trasa ekspresowa)
  • prędkość projektowa 120 km / godz.
  • nośność 115 kN / oś,
  • kategoria obciążenia ruchem KR6
  • ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)
  • przekrój 2 x 3 pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu 3,5m
  • szerokość pasa awaryjnego 2,5m
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami min. 5m

 

Etap 3:

 

S-17 Wschodnia Obwodnica Warszawy na odc. węzeł Lubelska

 

Długość odcinka: ok 2 km

 

 

Przebieg odcinka

 

Etap 2 –węzeł „Lubelska”. Węzeł „Lubelska” to połączenie drogi S17 z drogą S2 (Południowa Obwodnicą Warszawy) i planowaną autostradą A2, wiodącą w stronę przejścia granicznego w Kukurykach.

 

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

  • ,,Zakręt’’
  • ,,Wiązowna I’’
  • „Konik”

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S (trasa ekspresowa)
  • prędkość projektowa 120 km / godz.
  • nośność 115 kN / oś,
  • kategoria obciążenia ruchem KR6
  • ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)
  • przekrój 2 x 3 pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu 3,5m
  • szerokość pasa awaryjnego 2,5m
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami min. 5m

 

Aktualizacja: wrzesień 2014 r.