S8 Salomea – Wolica Etap I cz. 1 – część miejska węzeł Salomea
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7

Etapowanie:

 

Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:

  • Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Opacz - Paszków
    • Część miejska: węzeł Salomea  zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
    • Część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
  • Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

 

Etap I, Część miejska: węzeł Salomea  zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy

 

Kategoria inwestycji: zrealizowane

 

Długość odcinka: 1,95 km

 

Przebieg odcinka

 

Realizowany odcinek  trasy S8 Salomea - Wolica znajduje się na gruntach dzielnicy Włochy w ciągu Al. Jerozolimskich, za węzłem „Łopuszańska" (skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską). Na włączeniu S8 w Al. Jerozolimskie został zaprojektowany dwupoziomowy węzeł drogowy (węzeł „Salomea"), który stanowi również skrzyżowanie z projektowaną ulicą Nowo-Lazurową. Węzeł znajduje się częściowo na terenach dzielnicy Ursus. Następnie trasa przebiega bezkolizyjnie nad linią kolejową WKD i dociera do granicy pomiędzy m.st. Warszawa (dzielnica Włochy) a gminą Michałowice.
Projekt ul. Nowo-Lazurowej i węzła „Łopuszańska" nie jest objęty przedmiotowym opracowaniem.

 

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

 

m. st. Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnica Warszawa-Włochy, dzielnica Warszawa-Ursus)

 

Wykonawca:

 

EUROVIA POLSKA S.A; EUROVIA CS, a.s.; WARBUD S.A.

 

Wartość kontraktu wykonawcy:

 

188 mln zł

 

Źródła finansowania: KFD EBI

 

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

  • Węzeł Salomea

Parametry techniczne:

 

•             czteropasowy: na odcinku od węzła „Opacz” do węzła „Salomea”

Pas ruchu                           2 x 4 x 3,5m

Pas dzielący                       5 m z opaskami

Pasy awaryjne  2 x 2,5m

Pobocza gruntowe         2 x 1,25m (3,0m w miejscach ekranów akustycznych)

 

•             trzypasowy: na odcinku od węzła „Salomea” do Al. Jerozolimskich

Pasy ruchu                         2 x 3 x 3,5m

Pas dzielący                       2,5 – 4,0m

Opaska wewnętrzna     2 x 0,5m

 

Obiekty inżynierskie:

  • 8 obiektów inzynierskich
  • odwodnienie dróg wraz z urządzeniami oczyszczającymi
  • urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

Urządzenia ochrony środowiska

  • ekrany akustyczne (2,8km) 
  • nasadzenia zieleni

Aktualizacja na dzień 28 kwietnia 2014 r.