S8 Prymasa – Marki
Przebudowa drogi ekspresowej S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki (ul. Piłsudskiego)

Przebieg odcinka

 

Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach

 

Etapowanie:

 

Inwestycję podzielono na dwa etapy:

 

  • Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach"
  • Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

 

Kategoria inwestycji: w realizacji

 

Długość odcinka: 4,6 km

 

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

 

Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na granicy dzielnic Żoliborz, Bielany, Białołęka i Praga Północ miasta st. Warszawa, województwo mazowieckie.

 

Wykonawca: Metrostav a.s.

 

Wartość kontraktu wykonawcy: 796,3 mln

 

Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ

 

Strona internetowa kontraktu: http://www.s8powazkowska-modlinska.pl/

 

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

 

•             Węzeł „Powązkowska"

•             Węzeł „Broniewskiego"

•             Węzeł „Marymoncka"

•             Węzeł „Wisłostrada"

•             Węzeł „Modlińska"

 

Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.

 

Parametry techniczne:

  • klasa techniczna drogi                                                                                                  – S (ekspresowa),
  • nośność nawierzchni                                                                                                    – 115 kN/oś,
  • klasa obciążenia obiektów                                                                                           – A,
  • skrajnia pionowa                                                                                                            – 4,7 m,
  • prędkość projektowa:    
  • dla jezdni głównych Trasy AK                                                                                       – 70 km/h,
  • dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających                                                                       – 60 km/h,
  • prędkość miarodajna:
  • dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikam                               – 90 km/h,
  • dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami                                    – 80 km/h,
  • pochylenie skarp                                                                                                              – 1:3 ¸ 1:1,5,

przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):

  • ilość jezdni                                                                                                                          – 2,
  • ilość pasów ruchu                                                                                                            – 3x3,5 m,
  • szerokość pasa awaryjnego                                                                                         – 2,5 m,
  • szerokość pasa dzielącego                                                                                           – 2,50 m - 5,0 m

                                                                                                                                            (w tym opaski –0,50 m),

 

przekrój poprzeczny - odcinek na moście przez rzekę Wisłę:

  • dla jezdni zasadniczych:
  • ilość jezdni                                                                                                                  – 2,
  • ilość pasów ruchu                                                                                                    – 2 x3,5 m,
  • brak pasów awaryjnych
  • szerokość pasa dzielącego                                                    – 2,51 m (w tym opaski-0,50 m),

 

Obiekty inżynierskie:

 

Planuje się:

  • przebudowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
  • budowę i przebudowę łącznic w węzłach
  • budowę, przebudowę i remont obiektów poprzecznych do jezdni głównych
  • budowę ekranów akustycznych półtunelowych
  • budowę murów oporowych

 

Urządzenia ochrony środowiska

 

  • ekrany akustyczne
  • zbiorniki retencyjne
  • separatory koalescencyjne
  • rowy uszczelnione

 

Aktualizacja: wrzesień 2014 r.