S7 Warszawa - Grójec
Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 w kierunku Grójca


Oddział: Warszawa
Długość: 29,3 km
Obecny etap – w realizacji
Wartość Projektu: 1.458.451,18028 PLN

 

Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:

 

  • Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem)
  • Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem)
  • Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7

 

Opis inwestycji

Początek zakresu budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 00+468,48 i związany jest z budową węzła Warszawa Lotnisko odcinka dróg ekspresowych S2 (węzeł Konotopa – węzeł Lotnisko) i S79 (węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska). Projektowana droga przebiega w nowym korytarzu, głównie po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Trasa posiada ograniczoną dostępność, która będzie realizowana przez 6 węzłów typu WB: węzeł Zamienie w m. Zamienie na skrzyżowaniu z ul. Karczunkowską, ul. Dawidowska/Starzyńskiego i planowaną trasą Janczewice-Zamienie-Mysiadło, węzeł Lesznowola za m. Nowa Wola na przecięciu z drogą nr 721, węzeł Antoninów w m. Wola Gołkowska za istniejącym skrzyżowaniem łączący drogę ekspresową S7 z drogą nr 01343, węzeł Złotokłos w m. Szczaki na przecięciu z drogą powiatową 2846W, węzeł Tarczyn Północ na wysokości m. Grzywaczówka na skrzyżowaniu z drogą nr 876 oraz węzeł Tarczyn Południe w m. Kopana będący połączeniem z istniejącą drogą krajową nr 7. Uzupełnienie infrastruktury drogowej stanowi budowa 2 Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej. Koniec budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 29+626,68, gdzie następuje włączenie w istniejącą obwodnicę Grójca w ciągu drogi ekspresowej S7.

 

Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem)

 

Długość – 6,64 km

Obecny etap – w realizacji

Wartość projektu: 457 327 407,33 zł brutto

 

Etap w realizacji:

 

17.08.2018 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj  i buduj" dla Odcinka A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). Wykonawca – Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o (lider), Construcciones Rubau S.A., wartość kontraktu 221  395 096,61 zł brutto.

 

28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7  Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.

 

16.05.2019r. – GDDKiA odstąpiła od  umowy na realizację Kontraktu z Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o (lider), Construcciones Rubau S.A.

 

07.08.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 100/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

 

14.02.2020r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "optymalizuj  i buduj" dla Odcinka A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). Wykonawca – POLAQUA Sp. z o.o., wartość kontraktu 457 327 407,33 zł brutto.

 

14.02.2020 r. - Przekazanie Placu Budowy

 

Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/

 

Parametry techniczne drogi:

  • klasa techniczna - S
  • prędkość projektowa Vp - 100 km/h
  • ilość pasów ruchu: 2 x 3 x 3,5 m oraz jezdnie zbierająco-rozprowadzające
  • pas dzielący wraz z opaskami, stanowiący rezerwę pod trzeci pas ruchu - min. 5 m
  • szerokość opaski - 0,5 m 
  • pas awaryjny - 2,5 m
  • szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • kategoria ruchu – KR 7
  • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
  • skrajnia pionowa - 5,0 m
  • pochylenie poprzeczne - 2,5 %

Węzły drogowe:

  • Zamienie
  • Lesznowola

 

Obiekty:

Obwód Utrzymania Drogi (OUD) Zamienie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi oraz infrastrukturą dla właściwego funkcjonowania OUD

 

Obiekty inżynierskie

Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.

 

Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

  • Budowa ekranów akustycznych oraz zaprojektowanie rezerw pod przyszłe ekrany akustyczne
  • Budowa przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych
  • Budowa urządzeń ochrony wód, tj. odcinków kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych oraz urządzeń podczyszczających i wylotów do odbiorników
  • Nasadzenia drzew i krzewów. 

 

Odcinek B od  węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem).

 

Długość - 14,8 km

Obecny etap – trwa procedura przetargowa

Wartość projektu: 388 680 000 zł brutto

 

Etap w realizacji:

 

17.08.2017 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj  i buduj" dla Odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca – IDS-BUD S.A., wartość kontraktu 388 680 000  zł brutto

 

28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.

 

02.10.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 122/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 1.

 

07.10.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 1.

 

30.12.2019 r. Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 161/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 2.

 

03.01.2020 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 2

 

02.10.2020r. – GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację Kontraktu z Wykonawcą IDS-BUD S.A.

 

23.06.2021r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "optymalizuj i buduj" dla Odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca – PUT Intercor, wartość kontraktu 510 533 942,16  zł brutto

 

Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/

 

 

Parametry techniczne drogi:

  • klasa techniczna - S
  • prędkość projektowa Vp - 100 km/h
  • ilość pasów ruchu: 2 x 2 x 3,5 m
  • pas dzielący wraz z opaskami, stanowiący rezerwę pod trzeci pas ruchu - min. 12 m
  • szerokość opaski - 0,5 m
  • pas awaryjny - 2,5 m
  • szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m (0,75 + 2,5 + 2 x 3,5 + 0,5 + 11,0 + 0,5 + 2 x 3,5 + 2,5 + 0,75) lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • kategoria ruchu – KR 7
  • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
  • skrajnia pionowa - 5,0 m
  • pochylenie poprzeczne - 2,5 %

Węzły drogowe:

  • Antoninów;
  • Złotokłos;
  • Tarczyn Północ

 

Miejsca Obsługi Podróżnych:

  • MOP kategorii II – km 13+150 (po obu stronach drogi)

 

Obiekty inżynierskie

Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.

 

Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

  • Budowa ekranów akustycznych oraz zaprojektowanie rezerw pod przyszłe ekrany akustyczne
  • Budowa przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych
  • Budowa urządzeń ochrony wód, tj. odcinków kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych oraz urządzeń podczyszczających i wylotów do odbiorników
  • Nasadzenia drzew i krzewów. 

 

W ramach Kontraktu zostanie wykonany remont istniejącej drogi krajowej nr 7 oraz remont obiektów mostowych na odcinku od km 388 + 700 do km 405 + 300.

 

 

Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7

 

Długość - 7,9 km

Obecny etap – w realizacji

Wartość projektu: 203 449 067,60 zł brutto

 

Etap w realizacji:

 

17.08.2018 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj  i buduj" dla Odcinka C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7. Wykonawca – Mota-Engil Central Europe S. A., wartość kontraktu ok. 203 449 067,60 zł brutto.

 

28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.

 

13.11.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 44/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 4.

03.12.2018 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 4.

21.12.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 52/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 2.

27.12.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 54/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 1.

07.01.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 1/II/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 3.

18.01.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadań 1 i 2.

31.01.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 3.

 

Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/

 

Parametry techniczne drogi:

  • klasa techniczna - S
  • prędkość projektowa Vp - 100 km/h
  • ilość pasów ruchu: 2 x 2 x 3,5 m
  • pas dzielący wraz z opaskami, stanowiący rezerwę pod trzeci pas ruchu - min. 12 m
  • szerokość opaski - 0,5 m
  • pas awaryjny - 2,5 m
  • szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m (0,75 + 2,5 + 2 x 3,5 + 0,5 + 11,0 + 0,5 + 2 x 3,5 + 2,5 + 0,75) lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
  • kategoria ruchu – KR 7
  • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
  • skrajnia pionowa - 5,0 m
  • pochylenie poprzeczne - 2,5 %

Węzły drogowe:

  • Tarczyn Południe

 

Obiekty inżynierskie

Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla zapewnienia bezpieczeństwa w zakresie przejazdów kolejowych zaprojektowano wiadukt kolejowy. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.

 

Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

  • Budowa ekranów akustycznych oraz zaprojektowanie rezerw pod przyszłe ekrany akustyczne
  • Budowa przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych
  • Budowa urządzeń ochrony wód, tj. odcinków kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych oraz urządzeń podczyszczających i wylotów do odbiorników
  • Nasadzenia drzew i krzewów.