A2 Obwodnica Mińska Mazowieckiego
Budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu drogi krajowej nr 2 na parametrach autostrady na odcinku Choszczówka-Węzeł Ryczołek od km 520+400 do 541+249

Podstawowe informacje o inwestycji

Kategoria inwestycji: zrealizowana

Stan przygotowania i realizacji na dzień 03.10.2012

Wykonawca: konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki / ASTALDI S.p.A. Włochy / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie" Sp. z o.o. Siedlce / Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY" Sp. z o.o. / Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY" S.A.
Nadzór Inwestorski: konsorcjum firm : EGIS Poland Sp. z o. o. / Egis Route - Secetauroute S.A. Oddział w Polsce

Planowane lata realizacji inwestycji: III kw.2009r. - III kw.2012r.

Czas realizacji robót: 27 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając trzech 3-miesięcznych okresów zimowych)
Data rozpoczęcia robót budowlanych: 24.08.2009r.
Planowana data zakończenia robót budowlanych: 29.07.2012r.

Oddanie do ruchu ciągu głównego: 30.08.2012r.

Wartość Kontraktu Wykonawcy: 567,4 mln zł

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat miński (gmina Dębe Wielkie, gmina Mińsk Mazowiecki, miasto Mińsk Mazowiecki, gmina Jakubów, miasto i gmina Kałuszyn)

Długość: 20,85 km

Opis inwestycji

Przebieg drogi

Początek budowanej obwodnicy Mińska Mazowieckiego jest w km 512+060 na rondzie łączącym obwodnicę z drogą krajową nr 2 natomiast jej koniec znajduje się na km 541+380 w „Węźle Ryczołek", gdzie obwodnica znów krzyżuje się z drogą krajową nr 2.


Zakres inwestycji

Zaplanowano wykonanie następujących robót:

  • budowa korpusu i jezdni autostrady A2 na odcinku od km 520+400 do 541+249
  • budowa pasów technologicznych służących do konserwacji korpusu i urządzeń autostradowych na odcinku od km 520+400 do 541+249, w liniach rozgraniczających
  • budowa dróg dojazdowych do obsługi ruchu lokalnego i gospodarczego w liniach rozgraniczających (budowa 46 km dróg serwisowych)
  • budowa pasów włączenia i wyłączenia dla Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP II i MOP III ) w liniach rozgraniczających
  • budowa węzłów „Arynów", „Lotnisko" i „Ryczołek"
  • budowa Miejsc Obsługi Podróżnych typ II i III
  • budowa i przebudowa dróg poprzecznych (krzyżujących się z projektowana autostradą, w liniach rozgraniczających
  • budowa wiaduktów, przejazdów gospodarczych, kładki dla pieszych i mostu
  • budowa przepustów drogowych wraz z przejściami dla zwierząt w liniach rozgraniczających
  • budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej w liniach rozgraniczających
  • budowa urządzeń ochrony środowiska
  • budowa urządzeń infrastruktury drogowej:
  • przebudowa i budowa sieci elektroenergetycznej
  • przebudowa i budowa sieci teletechnicznej
  • przebudowa i budowa sieci wodociągowej
  • przebudowa i budowa sieci kanalizacyjnej
  • przebudowa i budowa urządzeń melioracyjnych
  • budowa ekranów akustycznych
  • budowa oświetlenia

Podstawowe parametry techniczne

  • klasa drogi - autostrada „A"
  • prędkość projektowa - 120 km/h
  • kategoria ruchu - KR 6
  • obciążenie -115 kN/oś
  • szerokość pasa ruchu - 3,75 m
  • ilość pasów ruchu - 2 x 3,75 dla I etapu budowy, 3x3,75 m - dla etapu docelowego
  • szerokość pasa awaryjnego - 3,0 m
  • szerokość pobocza gruntowego - zmienna od 1,25 do 3,70 m,
  • szerokość pasa dzielącego z opaskami 0,5 m - 12,5 m dla I etapu budowy, 5 m dla etapu docelowego

Węzły

  • „Arynów"
  • „Lotnisko"
  • „Ryczołek"

Obiekty inżynierskieNa projektowanej obwodnicy Mińska Mazowieckiego zaprojektowano 19 obiektów inżynierskich z czego:

  • 5 wiaduktów zlokalizowano w ciągu obwodnicy
  • 9 wiaduktów zlokalizowano w ciągu dróg gminnych i powiatowych
  • 2 przejazdy gospodarcze w ciągu dróg gminnych
  • 1 most na rzece Mieni
  • 1 kładka dla pieszych zlokalizowana pomiędzy MOP-em typu II i III
  • 1 przejście gopodarcze dla zwierząt hodowlanych

Miejsca Obsługi Podróżnych MOP

  • MOP II zlokalizowany po stronie północnej projektowanej obwodnicy.
  • MOP III po stronie południowej.

Na terenie MOP-ów, dla podróżnych, zaprojektowano I etapie zadaszenia ze stolikami i ławkami. sanitariaty, budki telefoniczne.
Stacje Poboru Opłat

Stacje Poboru Opłat (SPO) projektuje się na węzłach „Arynów", „Lotnisko" i „Ryczołek". Projektowane są one tylko w zakresie nawierzchni drogowej. Infrastruktura dotycząca urządzeń do pobierania opłat oraz budynek do obsługi nie leżą w zakresie niniejszej inwestycji.

Obsługa terenów sąsiadujących z autostradą

Na całej długości obwodnicy zapewniona będzie obsługa i komunikacja przyległych terenów poprzez drogi serwisowe, dojazdowe i wiadukty nad trasą.
Dla obsługi ruchu lokalnego, rolniczego zostaną wybudowane drogi dojazdowe o szerokości 3,5 i 5,0 m zlokalizowane równolegle do autostrady. Do każdej działki zostanie zapewniony zjazd z drogi dojazdowej. Łączna długość dróg serwisowych i dojazdowych wynosi 46,67 km

 

Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)

Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu.