S7 Pasłęk- Miłomłyn
Budowa drogi krajowej S7 Elbląg - Olsztynek, etap II na odcinku Kalsk (Pasłęk) - Miłomłyn

I. Podstawowe informacje o inwestycji

 

- długość: 36,5 km

- obecny etap: inwestycja zakończona

- lata realizacji: 2010-2012

- wartość projektu: 1 090,7 mln PLN

 

 



 II. Opis inwestycji:

 1. Przebieg drogi

Początek odcinka umiejscowiony jest na drodze nr 7 na wysokości miejscowości Kalsk (Rzeczna ) przed Pasłękiem w km 97+866,50  istniejącej drogi krajowej nr 7,  zaś koniec przed obwodnicą Miłomłyna w km 134+903,50.     

2. Podstawowe parametry techniczne

- Dwujezdniowa droga ekspresowa długości 36,5 km
- Klasa techniczna - S
- Przekrój poprzeczny - 2/2
- Prędkość projektowa - Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 12,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – 2 %
- Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś

3. zakres inwestycji

  • budowa dróg gospodarczych, serwisowych i zbiorczych;
  • budowa węzła " Pasłęk Południe " typ WB ( km 4+786,66);
  • budowa węzła " Marzewo " typ WB ( km 13+518,62 );
  • budowa węzła "Małdyty " typ WB ( km 21+235,54 );
  • budowa 10 obiektów umożliwiających przejazd nad drogą S7;
  • budowa 14 obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7;
  • przygotowanie terenu pod dwie pary MOP-ów ( kierunek Gdańsk km 22+800 - typu III, km 32+937 - typu I, kierunek Warszawa km 23+650 - typu I, km 33+660 - typu I );
  • budowa urządzeń ochrony środowiska;
  • roboty wyburzeniowe;
  • budowa kanalizacji deszczowej i sieci drenażowej, z systemem 63 zbiorników retencyjno-przepływowych;
  • przebudowa infrastruktury nadziemnej i podziemnej kolidującej z inwestycją;
  • przebudowa kolizji z linią kolejową wraz z przebudową elektroenergetyki i automatyki kolejowej.

 

4. obiekty inżynierskie

10 obiektów umożliwiających przejazd nad drogą S7;

1.      3+568,29       Droga wojewódzka nr 526 - Przezmark - Pasłęk

2.      4+786,66       Droga powiatowa nr 1181N - Nowa Wieś - Pasłęk

3.      8+603,11       Droga poprzeczna - połączenie z DK7

4.      13+518,62     Droga w ciągu łącznicy

5.      20+200,13     Droga w ciągu istniejącej drogi nr 7

6.      23+161,35     Droga gminna nr G8014N - Sople - Zajerzierze

7.      24+696,78     Droga gminna nr Klonowy Dwór - Linki

8.      26+115,19     Droga powiatowa nr 1190N - Błękity - Klonowy Dwór

9.      28+134,23     Droga gminna nr G8016N - Szymanowo - Bagnity

10.  30+365,51     Droga powiatowa nr 1227N - DK-7 - Jaśkowo

 

14 obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7;

1.      0+877,83 Droga wojewódzka nr 527 - Dzierzgoń - Olsztyn        4,6 m

2.      1+973,00 Droga gminna - Półko - Sakówko                            4,5 m

3.      6+742,52 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu 4,5 m

4.      6+951,22 Droga poprzeczna - przejazd gospodarczy               4,5 m

5.      10+513,60 Droga powiatowa nr 1169N - Zielonka Pasłęcka       4,6 m

6.      12+373,68 Droga poprzeczna - przejazd gospodarczy             4,5 m

7.      14+051,42 Droga powiatowa nr 1179 N - Drulity - Sambród      4,6 m

8.      12+373,68 Droga powiatowa nr DP1004 oraz przejazd gospodarczy 4,6 m

9.      21+235,54 Droga wojewódzka nr 519 - St. Dzierzgoń - Morąg   4,6 m

10.    22+560,75 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu         4,5 m

11.    31+655,21 Droga gminna - Surzyki Małe - Liksajny                  4,5 m

12.    34+262,88 Droga powiatowa nr 1188N - Kupin - Wólka Majdańska 4,6 m

13.    35+790,00 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu         4,5 m

14.    36+021,68 Droga gminna - Wólka Majdańska - Miłomłyn  4,6 m 

  

5. Węzły

Węzeł " Pasłęk Południe " (km 4+786,66) - z drogą powiatową nr 1181N Nowa Wieś - Pasłęk, klasa Z

  • węzeł typu WB ("półkoniczyna");
  • przebieg jezdni głównej w poziomie "+1"
  • pozostałe relacje zapewnione w poziomie drogi powiatowej nr 1181N

Węzeł "Marzewo" (km 13+518,62) - połączenie z istniejącą DK 7

  • węzeł typu WB ("półkoniczyna");
  • przebieg jezdni głównych w poziomie "+1";
  • pozostałe relacje zapewnione w poziomie istniejącej drogi krajowej nr 7

Węzeł "Małdyty" (km 21+235,54) - z drogą wojewódzką nr 519 St. Dzierzgoń - Morąg, klasa G

  • węzeł typu WB ("półkoniczyna");
  • przebieg jezdni głównych w poziomie "+1";
  • pozostałe relacje zapewnione w poziomie drogi wojewódzkiej nr 519

 

6. Przewidziano dwie pary MOP-ów w odległości około 10 km.

       Odpowiednio:

dla kierunku w stronę Gdańska:

  • km 22+800 - MOP typu III
  • km 32+937 - MOP typu I

dla kierunku w stronę Warszawy:

  • km 23+650 - MOP typu I
  • km 33+660 - MOP typu I

Zgodnie z Instrukcją Zagospodarowania Dróg GDDKiA z dnia 12.03.1997 roku obliczone ilości miejsc parkingowych wynoszą 117 miejsc dla samochodów osobowych i 23 miejsca dla samochodów ciężarowych, przy założeniu średniego dobowego natężenia ruchu w obu kierunkach 44420 pojazdów rzeczywistych (wg prognozy ruchu na rok 2035 dla trasy S7). Taka ilość miejsc zapewniona jest na wszystkich MOP-ach.

 

Na MOP-ie typu III zapewnione są dwa miejsca postoju dla pojazdów z ładunkami niebezpiecznymi, miejsce do ważenia pojazdów oraz połączenie z istniejącą stacją paliw w miejscowości Sople. Na wszystkich pozostałych MOP-ach typu I (plac z wymalowanymi miejscami postojowymi oraz toaletami typu "TOI TOI"), zarezerwowane jest miejsce aby w przyszłości móc je rozbudować do MOP III.

 

III. Ochrona środowiska

- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- ekrany akustyczne