S10 Szczecin - Motaniec


I. Podstawowe informacje o inwestycji

długość – 6 km

obecny etap – istniejące

lata realizacji – 2002-2004

wartość projektu – 38 mln złotych

 

harmonogram realizacji:

rozpoczęcie budowy: 06.09.2002

zakończenie robót: 11.2004

oddanie drogi do ruchu: 10.12.2004

 

II. Opis inwestycji:

 

Przebudowywany odcinek (ok. 6 km) drogi krajowej nr 10 stanowił najbardziej obciążony w regionie fragment drogi krajowej. Małe promienie łuków poziomych na terenie miejskim powodowały ograniczenie prędkości pojazdów do 50 km/h. Katastrofalny stan istniejącego mostu łukowego na rzece Płoni stanowił stałe zagrożenie dla ruchu pojazdów i pieszych. Duża wypadkowość na odcinku poza miejskim uzasadniała w poważnym stopniu konieczność budowy II jezdni na tym odcinku drogi nr 10. Na odcinku miejskim inwestycja była finansowana przez Urząd Miasta Szczecina, na odcinku zamiejskim przez GDDKiA. Odcinek ten został oznaczony jako droga ekspresowa 28.11.2020 - po oddaniu do ruchu II jezdni obwodnicy Kobylanki, wraz z funkcjonowaniem drogi wspomagającą Niedźwiedź – Zdunowo, która stanowi drogę alternatywną dla pojazdów wolnobieżnych.

 

1. Przebieg drogi

 

Zadanie obejmowało budowę drugiej jezdni wraz z budową mostu na rzece Płoni oraz budowę wiaduktu drogowego pod drogą nr 10 w rejonie skrzyżowania do m. Niedźwiedź. Przebudowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej (sieć energetyczna i teletechniczna). Dokonano również nasadzeń zieleni oraz przebudowy kolidujących sieci i urządzeń uzbrojenia terenu.

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa drogi: droga ekspresowa dwujezdniowa

- prędkość projektowa: 60 km/h (odcinek miejski) i 100 km/h (odcinek pozamiejski)

- obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś

- szerokość jezdni: 7,0 m jezdnia + 2,5 m pas awaryjnego postoju + 0,5 m opaska wewnętrzna

 

3. zakres inwestycji

 

Zakres wykonanych robót:

- przebudowa dwujezdniowej ulicy szer. 2 x 7,00 m z chodnikami szerokości minimum 2,0 m na długości 0,6 km,

- budowa drugiej jezdni szerokości 7,0 m z krawężnikami na długości 0,4 km,

- budowa drugiej jezdni szerokości 7,0 m oraz pasa awaryjnego postoju szerokości 2,5 m na długości 5,0 km,

- budowa dwóch czteroprzęsłowych mostów nad rzeką Płonią (pod każdą jezdnią osobny),

- budowa wiaduktu w ciagu drogi nr 10 nad przejazdem gospodarczym (światło 8,0 m z belek typu "Kujan"),

- budowa kanalizacji deszczowej na długości 1,0 km,

- przebudowa oświetlenia ulicznego na długości 0,6 km,

- budowa oświetlenia ulicznego na długości 0,4 km wraz z budową kabla zasilającego na długości 1,6 km,

- przebudowa sieci telekomunikacyjnej miejscowej na długości 0,6 km,

- przebudowa kabla telekomunikacji międzymiastowej na długości 6,0 km,

- budowa wodociągu na długości 0,8 km,

- budowa zbiorników odparowujących szt. 6,

- montaż 9 separatorów,

- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi dwujezdniowej na długości 6,0 km.

 

4. obiekty inżynierskie

 

most przez rzekę Płonia

- klasa obciążenia: "A"

- szerokość: 2x3,5 m jezdnia

- długość: 68,0 m

- konstrukcja: czteroprzęsłowa z prefabrykatów strunobetonowych typu "KUJAN"

- posadowienie: pale wilkośrednicowe

 

wiadukt nad przejazdem gospodarczym w km 4+950,40

- klasa obciążenia: "A"

- szerokość: 2x3,5 m jezdnia + 2,5 m pas awaryjnego postoju + 1,0 m opaska wewnętrzna

- długość: 9,6 m

- konstrukcja: jednoprzęsłowa z prefabrykatów strunobetonowych typu "KUJAN"

- posadowienie: bezpośrednie

 

zdjęcia odcinka:

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA