S6 Sianów - Słupsk


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – około 45,1km

- obecny etap – w przygotowaniu

 

etap zrealizowany:

studium techniczno ekonomiczne: 10.2009

17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6.

08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V.

raport oddziaływania na środowisko: 01.2010

decyzja środowiskowa: 09.07.2010

ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011

 

etap w realizacji:

przetarg na opracownaie dokumentacji projektowej

 

II. Opis inwestycji:

1. Przebieg drogi

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.

Przedmiotem opiniowanego przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od końca obwodnicy Koszlina i Sianowa do początku obwodnicy Słupska. Długość tego odcinka wynosi około 45,1 kilometrów. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na druga (bez połączenia z droga ekspresowa).

 

2. Podstawowe parametry techniczne

klasa techniczna "S" – ekspresowa,

- prędkość projektowa - 100 km/h

- prędkość miarodajna - 110 km/h

- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

- ilość pasów ruchu - 2 x 2

- szerokość jezdni - 2 x 7,0 m

- szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m

- szerokość poboczy gruntowych - 2 x 0,75 m

- szerokość pasa dzielącego - 5,0 m, w tym dwie opaski po 0,5 m

- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej - klasa obciążenia A

 

3. Zakres inwestycji

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

 

Plany orientacyjne odcinków.

 

Sianów - Sławno:

GDDKiA 

 

Obwodnica Sławna:

GDDKiA 

 

Sławno - Słupsk:

GDDKiA 

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi

W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I.

 

Mapa przeglądowa z wariantami przebiegu drogi S6:plik PDF

 

5. Obiekty inżynierskie

Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.

 

 

III. Ochrona środowiska

 

przejścia dla zwierząt

Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 09.07.2010r. wskazano na konieczność wybudowania przejść dla zwierząt.

 

ochrona przed zanieczyszczeniem wód

Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne.

 

ochrona przed nadmiernym hałasem

Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.

 

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy

Zadanie zostało podzielone na następujące etapy:

 

  • koniec obw. m. Sianów - początek obw. m. Sławno
  • początek obw. m. Sławno - początek obwodnicy Słupska