Uroczyste wmurowanie aktu erekcyjnego pod budowę nowego mostu przez Odrę


 

 

Minister i wojewoda z kielniami

 

 

Z udziałem wiceministra infrastruktury Tadeusza Jarmuziewicza, wojewody opolskiego – Ryszarda Wilczyńskiego oraz m.in. opolskich parlamentarzystów i władz miasta oraz powiatu w dniu 1 grudnia 2008 roku odbyło się w Kędzierzynie-Koźlu uroczyste wmurowanie aktu erekcyjnego pod budowę nowego mostu przez Odrę. Obiekt znajdzie się w ciągu budowanej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.

Prace nad obwodnicą rozpoczęte zostały kilka tygodni temu od odcinka południowego, który będzie biegł od drogi krajowej nr 45 w Reńskiej Wsi, aż do ronda Milenijnego. W skład tego odcinka, o długości blisko 5 kilometrów, wejdzie m.in. most przez Odrę o długości 395 metrów. Będzie on budowany metodą nawisową, a przęsło będzie miało długość aż 140 metrów.

 

 DSC_0031.JPG

 

Budowa południowego odcinka obwodnicy ma się zakończyć w sierpniu 2010 roku. Bezpośrednio po tym etapie ekipy budowlane powinny przystąpić do budowy 14-kilometrowego odcinka północnego wraz z obejściem Ujazdu. Zgodę na realizację tej inwestycji GDDKiA w Opolu powinna uzyskać pod koniec 2010 roku i wówczas budowa północnego odcinka ruszy w roku 2011. Zakończy się w roku 2013.

Powstanie pełnego obejścia Kędzierzyna-Koźla zakończy przebudowę korytarza tranzytowego dla aglomeracji kędzierzyńsko-kozielskiej. Wykonane zostanie tym samym połączenie międzyregionalnej drogi z Czech i południa kraju z portem rzecznym na Odrze oraz węzłem kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu.

 

DSC_0060.JPG

 

Obwodnica kompleksowo rozwiąże problem komunikacji na głównej osi transportowej drogi krajowej nr 40 w Kędzierzynie-Koźlu, jak również usprawni ruch w kierunku węzła autostradowego „Łany”. Ruch tranzytowy, w tym transport materiałów chemicznych z Zakładów Azotowych, zostanie wyprowadzony poza zwartą miejską zabudowę, co pozwoli ograniczyć do minimum ryzyko wystąpienia katastrofy ekologicznej w centrum miasta. Wzrośnie bezpieczeństwo ruchu drogowego, zmniejszą się korki i spadnie emisja spalin.

 

Po wybudowaniu odcinków południowego i północnego oraz połączeniu ich z istniejącą już obwodnicą powstanie droga omijająca Kędzierzyn-Koźle i Ujazd o całkowitej długości około 25 kilometrów.

 


DSC_0184.JPG

DSC_0148.JPG

DSC_0160.JPG

DSC_0170.JPG

DSC_0175.JPG

DSC_0178.JPG