I. Podstawowe informacje o inwestycji
- Oddział: Rzeszów
- długość – 25,65 km
- obecny etap – oddany do użytkowania
- lata realizacji - 2009 – 2013
- wartość projektu – 1 020 391 547,20 zł ( brutto)
1.etap zrealizowany
- 29.12.2008 - uzyskanie decyzji środowiskowej
- 29.10.2009 - podpisanie umowy na realizację. Wykonawca: BUDIMEX S.A.
Na etapie opracowywania Projektu Budowlanego Wykonawca podzielił realizowany kontrakt na dwa odcinki:
- 30.07.2010 – uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz GDDKiA Oddział Rzeszów decyzji ZRID dla Odcinka 1
- 24.09.2010 - uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz GDDKiA Oddział Rzeszów decyzji ZRID dla Odcinka 2
- 27.05.2013 - oddanie do ruchu Odcinka 2 tj. od węzła Jarosław Wschód do węzła Przemyśl
- 20.12.2013 - oddanie do ruchu węzła Jarosław Zachód wybudowanego przez firmę Polimex Mostostal S.A. (Wykonawcę sąsiedniego kontraktu Rzeszów – Jarosław) co umożliwiło korzystanie wykonanego wcześniej Odcinka 1 tj. od węzła Jarosław Zachód do węzła Jarosław Wschód
- 17.06.2013 - Inżynier Kontraktu zgodnie z Klauzulą 10.1 Warunków Kontraktu (Przejęcie Robót i Odcinków) wystawił Świadectwo Przejęcia Robót zrealizowanych w ramach przedmiotowego Kontraktu, w którym zakończenie robót zostało określone na dzień 25.06.2013r.
II. Opis inwestycji
1. Przebieg drogi
Przedmiotowy odcinek autostrady A4, przebiega w geograficznym układzie na kierunku z zachodu na wschód i w całości przechodzi przez tereny województwa podkarpackiego w obrębie następujących powiatów i gmin: powiat przeworski - gmina Przeworsk, powiat jarosławski - gmina Pawłosiów, Roźwienica, Chłopice, Radymno, powiat przemyski - gmina Orły. Początek odcinka umiejscowiony jest w pikietażu 621+800,67 za węzłem Jarosław Zachód.
Trasa autostrady przebiega w kierunku południowo-wschodnim, omijając miasto Jarosław po południowej stronie. Następnie trasa autostrady kieruje się lekko na północny-wschód w kierunku Radymna. Koniec przedmiotowego odcinka autostrady A4, znajduje się w pikietażu 647+455,82 za węzłem Przemyśl.
2. Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna drogi – A
- prędkość projektowa -120 km/h
- prędkość miarodajna – 130 km/h
- liczba pasów ruchu – 2x2
- szerokość pasa ruchu – 3,75 m
- szerokość opasek wewnętrznych - 0,5 m
- szerokość pasa awaryjnego – 3,0 m
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 12,5m
- szerokość poboczy gruntowych – 1,25 m
- skrajnia pionowa – 5,0 m
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
3. Zakres inwestycji:
W ramach inwestycji zrealizowano :
4.Obiekty inżynierskie:
Realizacja zadania obejmowała wykonanie następujących obiektów (w tym również zintegrowanych z przejściami dla zwierząt):
5. Węzły
- węzeł Jarosław Wschód - to dwupoziomowy węzeł, który stanowi połączenie autostrady A4 z istniejąca drogą wojewódzką 880 Jarosław-Pruchnik. Skrzyżowanie autostrady z istniejącą drogą wojewódzką w kształcie typowej „trąbki” jest węzłem typu WB (droga wojewódzka biegnie pod autostradą). Węzeł wyposażono w Stację Poboru Opłat (SPO) oraz plac do ważenia pojazdów.
- węzeł Przemyśl - to dwupoziomowy węzeł, który stanowi połączenie odcinka autostrad A4 z istniejącą drogą krajową nr 77 Sandomierz – Przemyśl. Skrzyżowanie autostrady z istniejącą DK77 w kształcie podwójnej „trąbki” typu WA (droga krajowa biegnie pod autostradą). Węzeł wyposażono w Stację Poboru Opłat ( SPO) oraz plac do ważenia pojazdów. Na węźle Przemyśl zlokalizowany jest także Obwód Utrzymania Autostrady (OUA).
6. MOP-y
III. Ochrona środowiska
W zakresie zrealizowanej inwestycji wykonano: