Początek prac przy obwodnicy Serocka na drodze krajowej nr 61
Za dwa lata do dyspozycji kierowców zostanie oddane 7 km wygodnej obwodnicy Serocka na Mazowszu. Na budowie drogi wbito właśnie pierwszą łopatę, inaugurując inwestycję.


Dwujezdniowa obwodnica Serocka o parametrach drogi GP (ruch główny przyspieszony) będzie wyposażona w bezkolizyjne skrzyżowania. Przebudowany zostanie również układu dróg lokalnych, powstaną drogi równoległe.

Obecnie przez Serock biegnie ruch z dróg krajowych nr 61 i 62. Droga krajowa nr 61 jest wylotem z Warszawy w kierunku północno-wschodnim a droga krajowa nr 62 na odcinku Wyszków-Wyszogród jest fragmentem dużej obwodnicy Warszawy. Średni dobowy ruch pojazdów wynosi tu 13 tys. (w tym 2,2 tys. samochodów ciężarowych). Dzięki budowie obwodnicy, ruch w mieście zostanie radykalnie ograniczony.

Inwestycję na zlecenie warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad według projektu Mostów-Katowice Sp. z o.o. zrealizuje firma Skanska S.A. Wartość kontraktu to 139 mln zł. Termin zakończenia budowy to 4 sierpnia 2011 roku.

W ramach budowy obwodnicy Serocka wykonane zostaną m.in:
- budowa odcinka dr. nr 62 od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica
- budowa węzła „Wojsk Łączności”, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108 z obwodnicą,
- budowa węzła „Serock” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
- budowa węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
- budowa przejazdu nad obwodnicą dla ul. Nasielskiej,
- budowa przejazdu wzdłuż ul. Polnej,
- budowa 2 przejazdów dla dróg gminnych,
- budowa ok. 9,2 km dróg dojazdowych,
- przełożenie i zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,
- budowa urządzeń ochrony środowiska (1250m ekranów akustycznych, przepustów, zbiorników odparowujących, urządzeń podczyszczających)

Harmonogram prac:

Rok 2009

1. Roboty przygotowawcze:
- Prace geodezyjne
- Roboty rozbiórkowe
- Wycinka drzew i krzewów
- Likwidacja wysypiska śmieci
- Usunięcie humusu
- Przebudowa kolizji wodociągowych, gazowych i rozpoczęcie usuwania kolizji energetycznych

2. Roboty zasadnicze
- Roboty drogowe – wykopy i nasypy
- Fundamentowanie obiektów mostowych

Rok 2010

1. Główne roboty związane z budową nasypów
2. Budowa podbudów i warstw wiążących
3. Budowa obiektów mostowych
4. Budowa ekranów akustycznych

Rok 2011

1. Wykonanie warstw ścieralnych z betonu asfaltowego i SMA
2. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
3. Roboty wykończeniowe
- Humusowanie z obsianiem
- Nasadzenia