Rusza budowa fragmentu przedłużenia autostrady A2 przez Warszawę
Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska została rozpoczęta. Przedmiotem inwestycji jest budowa ok. 7,5 km drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska wraz z łącznikiem lotniskowym do węzła Marynarska (S-79), co stanowi II etap zadania inwestycyjnego: „Budowa drogi ekspresowej S-2 na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z odcinkiem drogi ekspresowej S-79 węzeł Lotnisko – Marynarska.

Kontrakt zawarty z konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o., o wartości umownej 1.123 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych), czyli do kwietnia 2012r.

Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe DHV Polska Sp. z o.o.

W zakres przedsięwzięcia wchodzi budowa dwóch jezdni po trzy pasy ruchu dla:

 - drogi ekspresowej S-79 (Trasa NS) od węzła „Marynarska”  do węzła „Lotnisko”.
 - drogi ekspresowej S-2 (Trasa POW) od węzła „Lotnisko” do węzła „Puławska”.

Budowa drogi umożliwi alternatywne, w stosunku do ul. Rzymowskiego i Marynarskiej, powiązanie południowych dzielnic Warszawy (Ochota, Ursynów, Piaseczno, Wawer) oraz ułatwi dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego Okęcie im. Fryderyka Chopina.

 
W celu powiązania planowanej trasy z układem lokalnym zaprojektowano:

· 4 węzły drogowe:

- węzeł Puławska
- węzeł Lotnisko
- węzeł MPL Okęcie
- węzeł Marynarska

· sieć dróg serwisowych
· przepusty drogowe
· przebudowę i usunięcie kolizji (sieci trakcyjnej PKP, telekomunikacyjnych, energetycznych,  instalacji wodno-kanalizacyjnej)
· budowę urządzeń odwadniających
· budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, separatorów, pasów zieleni
· przebudowę torowiska tramwajowego wraz z pętlą (ul. Marynarska)
· budowę kładki dla pieszych w rejonie węzła MPL Okęcie,
· budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
· przebudowę ulic – Puławska, Taneczna, Poloneza, Oberka, Karnawał, Terleckiego, Kinetyczna, Wirażowa, Marynarska, Sasanki, Taśmowa zgodnie z decyzją lokalizacyjną w liniach rozgraniczających inwestycji.

Podstawowe parametry techniczne:

- klasa drogi: S – ekspresowa
- prędkość projektowa: 80 km/h
- szerokość jezdni: dwie jezdnie po 3x3,5m
- szerokość pasa dzielącego: 4,0m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś


Harmonogram prac:

Rok 2009

1.      Roboty przygotowawcze:

- prace geodezyjne
- roboty rozbiórkowe
- wycinka drzew i krzewów
- usunięcie humusu
- przebudowa kolizji wodociągowych, energetycznych, teletechnicznych i ciepłowniczych

2. Roboty zasadnicze

- roboty drogowe - wykopy i nasypy
- stabilizacja gruntu
- budowa przepustów
- roboty mostowe - fundamentowanie obiektów

Rok 2010

1.      Przebudowa linii energetycznej NN, SN, torów i trakcji PKP
2.      Przebudowa sieci wodno – kanalizacyjnych i drenowania
3.      Budowa nasypów
4.      Wykonywanie podbudów
5.      Budowa obiektów mostowych
6.      Budowa przepustów drogowych

Rok 2011

1.    Zakończenie budowy nasypów
2.    Odwodnienie korpusu drogowego
3.    Budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych
4.    Wykonywanie podbudów
5.    Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
6.    Roboty wykończeniowe
7.    Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
8.    Elementy ulic
9.    Zakończenie budowy obiektów mostowych
10.  Zakończenie budowy przepustów
11.  Oświetlenie drogowe
12.  Ekrany akustyczne

Rok 2012

1.      Wykonywanie nawierzchni warstwa wiążąca i ścieralna
2.      Roboty wykończeniowe
3.      Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
4.      Oświetlenie drogowe
5.      Ekrany akustyczne
6.      Nasadzenia – zieleń drogowa

16.09.2009