Zadania ukończone w 2007 roku
ze środków Banku Światowego i Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz Krajowego Funduszu Drogowego

(ze środków Banku Światowego  i Europejskiego Banku Inwestycyjnego):


1) Przejście przez Suchowolę, droga krajowa nr 8; długość - 3,63 km.
Lata 2006-2007; Wzmocnienie konstrukcji  instniejącej nawierzchni, budowa ronda i dwóch zatok autobusowych oraz kanalizacji deszczowej.
Koszt całkowity - 12 mln. zł. (z tego 7,89 mln.zł. w 2007).


2) Odcinek Stawiski - Grabowo, droga krajowa nr 61; długość - 4,38 km.
Lata 2006-2007; Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 100 kN/oś. Poszerzenie  jezdni do 7 metrów, na wylocie ze Stawisk - do 10,5 metra. Budowa ronda na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 647 do Kolna.
Koszt całkowity - 12,49 mln. zł. (z tego 6,81mln.zł. w 2007).


3) Przejście przez Rajgród, droga krajowa 61; długość - 4,56 km. Lata 2006-2007. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 100 kN/oś, wymiana torfów, przebudowa mostu, poszerzenie jezdni do 7 metrów, w samym Rajgrodzie do 10,5 metra, przebudowa skrzyżowań  z drogami bocznymi.     
Koszt całkowity - 23,36 mln. zł. (z tego 12,89 mln. zł. w 2007)     



(ze środków  Krajowego Funduszu Drogowego):
 
1) Augustów, droga krajowa nr 8, ul. Kardynała Wyszyńskiego; długość - 1,99 km. Lata 2006-2007; wzmocnienie  istniejącej konstrukcji nawierzchni, budowa wyspy rozdzielającej przeciwne pasy ruchu, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Tytoniową. Ciągi pieszo-rowerowe.
Koszt cakowity - 9,2 mln.zł. (5,1 mln. zł. w 2007).


2) Przejście przez Grabowiec, droga krajowa nr 66; długość 1,87 km. Lata 2006-2007. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 100 kN/oś, budowa kanalizacji deszczowej.
Koszt całkowity - 7,77 mln. zł. (z tego 6,99 mln. zł.  w 2007)


Remonty mostów w 2007 roku


W 2007 roku przebudowane zostały dwa mosty na drodze krajowej nr 8 - w Żółtkach koło Białegostoku i Wiśniewie koło Zambrowa.


1) Modernizacja prawie 170-metrowego mostu drogowego przez rzekę Narew w miejscowości Żółtki na drodze krajowej nr 8 (w km 632+645) trwała osiem miesięcy (od kwietnia do listopada).
W czasie prac naprawione zostały elementy 8 przęsłowego mostu, które umożliwiły zwiększenie jego nośności do klasy A obciążeń wg PN85/S10030.
Zwiększona została też szerokość całkowita mostu z 11,25m do 12,41m, w tym jezdnia między krawężnikami do 8,5m.
Szerokość lewego chodnika wzrosła do 1,55 m (z wygrodzeniem barierami ochronnymi dla ruchu pieszych pasa szerokości 0,75m), a prawego do 2,33m (z wygrodzeniem  dla ruchu pieszych pasa o szerokości 1,55m).
Całość prac kosztowała 10,3 mln. zł.


2) Nową konstrukcję mostu przez rzeczkę Dąb wykonano natomiast w miejscowości  Wiśniewo (na drodze krajowej nr8) koło Zambrowa (w km 584+82). 
Po trwającej pół roku przebudowie, jednoprzęsłowy obiekt ma 14,5 metra długości, szerokość - 15,72 m. oraz nośność klasy A obciążeń wg PN85/S10030. Koszt przebudowy to 1,7 mln zł.



P1040004.JPG
Most w Żółtkach po remoncie