A4 Rzeszów Północ - Rzeszów Wschód


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- Oddział – Rzeszów

- długość A4 - 6,9 km

- długość DK19 - 1,4 km

- obecny etap – inwestycja oddana do ruchu 

- lata realizacji - 2010-2012

 

1.etap zrealizowany:

29.12.2009 - data uzyskania ZRID

- 25.02.2010 - data podpisania umowy na roboty. Wykonawca: Konsorcjum firm - Lider: Mostostal Warszawa S.A., Partner: ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S. A. 

09.12.2009 - data podpisania umowy na nadzór Wykonawca: Konsorcjum firm - Lider: Zakład Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy Sp. z o. o., Partner: ECM Group Polska Sp. z o. o.

17.03.2010 - data przekazania placu budowy

29.03.2010 - data rozpoczęcia robót

22.06.2012 - data zakończenia robót

04.07.2012 - wydanie Świadectwa Przejęcia 

10.09.2012 - otwarcie odcinka dla ruchu

27.11.2013 - wydanie Świadectwa Wykonania (wartość zrealizowanych robót na dzień 30.04.2015r. – około 447 000 000,00 zł,  co stanowi (ok.102 % ) zaakceptowanej kwoty kontraktowej brutto).

 

Nadzór autorski nad realizacją zadania zgodnie z wykonanym projektem pełniło: Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa Sp. z o.o. Biuro to wykonało całość dokumentacji projektowej na przedmiotowe zadanie.

 

II. Opis inwestycji

1.Przebieg drogi

Pas drogowy dla przedmiotowego odcinka autostrady A4 został ustalony Decyzją Wojewody Podkarpackiego o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej Nr I.X-7119-1-9/09 z dnia 29 grudnia 2009 roku. Zlokalizowany jest w województwie podkarpackim na terenie części gminy Głogów Małopolski i Trzebownisko. Odcinek stanowi część autostrady A4 łączącej Niemcy (przejście graniczne w Zgorzelcu) z Ukrainą (przejście graniczne w Korczowej) i jednocześnie część tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa.

 

2.Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna - A

- prędkość projektowa - 120 km/h

- ilość jezdni - 2

- ilość pasów ruchu - 4 (2x2)

- szerokość pasa ruchu - 3,75 m

- szerokość pasa awaryjnego - 3,0 m

- szerokość pasa dzielącego - 12,5 m

- szerokość pobocza gruntowego - 1,25 ÷ 1,80 m

- obciążenie dopuszczalne osi - 115 kN/oś

Szerokość pasa dzielącego uwzględnia zapas terenu na dobudowanie po jednym dodatkowym pasie ruchu w obydwu kierunkach.

 

3.Zakres inwestycji

a/Roboty drogowe w zakresie:

- budowa autostrady A4 o długości około 6,9 km,

- budowę odcinka DK19 o długości około 1,4 km

- budowa dwóch węzłów autostradowych: Rzeszów Północ i Rzeszów Wschód

- budowa odcinków dróg dojazdowych i wewnętrznych zapewniających obsługę przyległego terenu,

- przebudowa odcinków dróg gminnych,

- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie autostrady)

- budowa przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.

- budowa 12 drogowych obiektów inżynierskich,

- budowa urządzeń z zakresu ochrony środowiska tj. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, ogrodzenie autostradowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni
- budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej: budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody opadowe z jezdni autostrady, przebudowa urządzeń melioracyjnych, budowa oświetlenia wraz zasilaniem, przebudowa sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej, przebudowa sieci gazowej średniego i wysokiego ciśnienia, przebudowa linii niskiego i średniego napięcia, budowa łączności autostradowej, przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, przebudowa kolejowych urządzeń telekomunikacyjnych

 

4. Obiekty inżynierskie

Na odcinku autostrady A4 węzeł Rzeszów Północ - węzeł Rzeszów Wschód (km 574+300,00 – km 581+250,00 oraz na DK19 (w obrębie węzła autostrady A4 Rzeszów Wschód) na odcinku: km 467+030,04 – km 468+360,00 występuje łącznie 12 obiektów inżynierskich, w tym:

  • 2 wiadukty w ciągu autostrady
  • 3 mosty autostradowe
  • 3 wiadukty drogowe nad autostradą
  • 1 przejście dla pieszych
  • 3 wiadukty drogowe w ciągu nowej DK19

5 w/w obiektów inżynierskich pełni funkcję przejść dla zwierząt

 

5. Węzły

-Wybudowano dwa węzły autostradowe:

  • węzeł „Rzeszów Północ” typu WB „półkoniczyna” na przecięciu autostrady A4 z istniejącą drogą krajową DK9
  • węzeł „Rzeszów Wschód” typu WA „podwójna trąbka” na przecięciu autostrady A4 z projektowaną drogą krajową DK19