PROJEKT STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU
Projekt stałej organizacji ruchu należy złożyć w minimum czterech egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej na płycie CD (w formacie plików *.dwg*.dgn) i powinien zawierać:

1. Podstawę opracowania: przepisy prawne, wizja z terenie, decyzje, umowy.

2. Opis techniczny: charakterystyka drogi i ruchu drogowego, dokładna lokalizacja (km i miejscowość), termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu.

3. Kartę uzgodnień z opisem zakresu organizacji ruchu potrzebną do wpisywania wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie.

4. Czytelny plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy.

5. Czytelny plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 w formacie A-3 (w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się stosowanie innej skali lub innego formatu, np. przy skrzyżowaniach wielopoziomowych lub węzłach drogowych co musi być uzgodnione z organem zarządzającym ruchem) z lokalizacją istniejacych, projektowanych i usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz z parametrami geometrii drogi.

6. W przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną: program sygnalizacji, obliczenia przepustowości drogi, natężenia ruchu istniejące i prognozowane.

7. Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich realizacji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu zawierajacego inne zmiany wpływajace na ruch drogowy.

8. Wykaz zastosowanych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

9. Nazwisko i podpis projektanta, autora opracowania

Po uzyskaniu wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie projekt należy złożyć w siedzibie GDDKiA O/Olsztyn celem uzgodnienia.