Rusza budowa dróg S7 i S69
Umowy na przebudowę drogi krajowej Nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec – Białobrzegi (17,8 km) oraz budowę drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń odcinek C2 Szare – Laliki (4,7km) podpisała w piątek, 26 października br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Roboty budowlane na drodze krajowej Nr 7 wykona konsorcjum firm „Drogbud” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. / Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie Sp. z o.o. za kwotę 494,1 mln złotych (brutto) w czasie 19 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Odcinek drogi S69 Szare – Laliki wybuduje konsorcjum firm Bogl a Krysl / .Doprastov za 391,5 mln złotych (brutto). Czas realizacji kontraktu (budowa tunelu ) – 24 miesiące od daty rozpoczęcia robót, natomiast drogi ekspresowej o długości 4,7 km – 12 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.

PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 7 DO PARAMETRÓW DROGI EKSPRESOWEJ NA ODCINKU GRÓJEC – BIAŁOBRZEGI od km 418+546 do km 436+380



Zrealizowanie tego kontraktu jest ostatnim etapem projektu połączenia Warszawy i Radomia drogą dwupasmową.
Zmodernizowany odcinek (poprzez podniesienie jego parametrów do standardu drogi ekspresowej) jest częścią drogi krajowej nr 7 – łączącej porty Trójmiasta z Polską i Europą Południową.

1. Przedmiot zamówienia
 
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec-Białobrzegi od km 418+546 do km 436+380 obejmująca:
- rozbudowę i modernizację istniejącej drogi krajowej nr 7 i dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie zachodniej na odcinku 17,834 km
- budowę węzłów drogowych i dróg dojazdowych,
- budowę przejazdów drogowych,
- wykonanie elementów odwodnienia,
- budowę przepustów drogowych,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu,
- przebudowę kolidujących sieci elektroenergetycznych,

- przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych,
- przebudowę kolidujących sieci kanalizacyjnych,
- przebudowę kolidujących sieci wodociągowych,
- przebudowę kolidujących sieci gazowych,
- przebudowę urządzeń melioracyjnych,
- budowę 6 wiaduktów drogowych,
- budowę 9 mostów drogowych,
- budowę 6 kładek dla pieszych,
- budowę 24 przepustów (w zakresie robót mostowych),
- budowę muru oporowego i ściany przeciwpożarowej,
- budowę dróg technologicznych i tymczasowych,
- roboty przygotowawcze, w tym usunięcie drzew na terenach leśnych,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, ogrodzenie drogi ekspresowej, zbiorniki retencyjno-infiltracyjne, separatory oleju, odstojniki szlamowe, zieleń ochronna, itp.

Roboty Stałe podzielone są na Odcinki. Odcinki I-IV obejmują wszystkie roboty zlokalizowane w pasie drogowym drogi S-7 (DK-7) między następującymi kilometrażami:
Odcinek I  :   418+546,000 – 424+946,827,
Odcinek II  :   424+946,827 – 430+846,581,
Odcinek III :   430+846,581 – 433+918,057,
Odcinek IV :   433+918,057 – 436+380,000,
Odcinek V  :   obejmuje wszystkie roboty zlokalizowane poza pasem
      drogowym drogi S-7 (DK-7).

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S69  BIELSKO-BIAŁA – ŻYWIEC – ZWARDOŃ ODCINEK C2: SZARE – LALIKI  KM 38+479 – KM 43+155,74



1. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest  Budowa  Drogi Ekspresowej  S 69 na odcinku  C2: Szare – Laliki  o długości 4,68 km wraz z kompleksowo wyposażonym tunelem o długości 670 m.

Zakres robót podstawowych dla budowy obejmuje:
• remont nawierzchni istniejącej drogi krajowej DK 69
• wykonanie wyposażenia drogi ekspresowej, dróg gospodarczych i dojazdów w elementy organizacji ruchu, urządzenia bezpieczeństwa, ogrodzenie drogi ekspresowej,
• budowę chodnika wraz z odwodnieniem w ciągu drogi krajowej DK-69 odcinek w miejscowości Laliki km 43+200-45+400,
• wykonanie przebudowy linii telekomunikacyjnych (napowietrznych i kablowych) kolidujących z budową drogi ekspresowej i przebudową układu drogowego,
• budowa obiektów inżynieryjnych:
- 3 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej S69,  oraz przejazdów gospodarczych,
- 5 przepustów pod drogą ekspresową,
- 8 przepustów pod drogami bocznymi,
- budynków sterowania tunelem północnym i południowym,
• kompleksowe wyposażenie tunelu i budynków sterowania tunelem,
• przystosowanie pomieszczeń Rejonu Drogowego GDDKiA w Żywcu do pełnienia funkcji centrum zarządzania tunelem (kompleksowe wyposażenie pomieszczeń i przebudowa przyłączy obiektu),
• zasilanie tunelu projektowanej drogi S – 69 portal południowy i północny,
• przyłącze teletechniczne do tunelu,
• przebudowę urządzeń energetycznych kolidujących z projektowaną drogą,
• wykonanie kanalizacji deszczowej i zbiorników odparowujących wraz z urządzeniami oczyszczającymi,
• budowę ekranów akustycznych, nasadzenia zieleni i roboty wykończeniowe,

2. Budowa Drogi Ekspresowej S 69 Bielsko-Biała – Żywiec- Zwardoń składa się z następujących zadań:

- Odcinek A1: węzeł Żywiec – węzeł Browar – zrealizowany w listopadzie 2006 roku
- Odcinek A2: węzeł Browar - węzeł  Przybędza– zrealizowany w listopadzie 2006 roku
- Odcinek B  węzeł Przybędza– Milówka - zadanie w trakcie przygotowania procedury przetargowej, ogłoszenie przetargu do końca 2007 roku
- Odcinek C1: Milowka-Szare – zrealizowany w październiku 2006 roku
- Odcinek C2: Szare - Laliki – podpisanie kontraktu
- Odcinek D: Laliki II - Zwardoń – w trakcie realizacji od czerwca 2007 roku. Czas realizacji 18 m-cy do końca 2008 roku.
- Odcinek D2 : Zwardoń- Myto – zrealizowany w grudniu 2004 roku.