Wysokie ceny przyczyną unieważnienia przetargu na S-8
Zbyt wysoka cena za budowę odcinka S8 Konotopa-Powązkowska, zaoferowana przez wykonawców, zmusiła Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do unieważnienia w poniedziałek, 22 października, przetargu na budowę tego fragmentu obwodnicy Warszawy.
Kosztorys Generalnej Dyrekcji, z września 2007 roku, przewidywał, że zadanie to pochłonie nieco ponad 1,7 mld złotych, a tymczasem najniższa oferta opiewała na 2,1 mld złotych, czyli 400 mln złotych więcej. Drugi z oferentów zaproponował cenę 2,4 mld złotych. Obecnie przygotowywane jest kolejne ogłoszenie przetargu w tej sprawie, tak by wykonawca mógł wejść na plac budowy wiosną 2008 roku.


 
Co istotne, unieważnienie przetargu nie spowoduje opóźnienia w realizacji, bo kontrakt przewiduje zimowe przestoje wykonawcy, a więc nawet jeśli GDDKiA zaakceptowałaby tak wysoką ofertę, to i tak budowa ruszyłaby wiosną.
 
GDDKiA liczy, że do kolejnego postępowania zgłosi się większa ilość firm, co zasadniczo podniesie konkurencję. W unieważnionym dziś postępowaniu startowały bowiem tylko dwa konsorcja:

  1. Konsorcjum firm: MOTA-ENGIL Polska S.A; MOTA-ENGIL, Engenharia e Construcao, S.A.– 2 400 560 451,33 PLN Cena Oferty Brutto;
  2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex S.A.; STRABAG Sp. z o.o.; Mostostal Warszawa S.A.; Warbud S.A.– 2 149 232 459,84 PLN Cena Oferty Brutto.