Kolejna umowa na budowę A4 na Podkarpaciu podpisana
11.JPG  Wszyscy, którzy pracowali przy przygotowaniu tego projektu mogą czuć satysfakcję - powiedział 7 lipca 2010 r. Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk podczas podpisania umowy na budowę 34,8 km odcinka autostrady A4 od Tarnowa (w. Krzyż) do Dębicy (w. Dębica Pustynia). Wykonawcą inwestycji będzie irlandzko-polskie konsorcjum firm: SIAC CONSTRUCTION Ltd., PBG S.A., APRIVIA S.A. i HYDROBUDOWA POLSKA S.A. Wartość kontraktu to 1,75 mld zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych.


Chcę podziękować Wojewodzie, bo szybkie wydawanie decyzji zasługuje na szczególne podkreślenie. Kieruję też słowa do wykonawców, Polacy bardzo chcą dobrych dróg, życzę aby ta droga oceniana była jako najlepsza – dodał Minister C. Grabarczyk podczas uroczystości, w której wzięli również udział Marszałek Województwa Podkarpackiego Zygmunt Cholewiński, Wicewojewoda Podkarpacki Małgorzata Chomycz, Dyrektor GDDKiA w Rzeszowie Wiesław Kaczor oraz przedstawiciele wykonawców i władz samorządowych.



Prace rozpoczną się niezwłocznie po podpisaniu umowy. Na wstępnym etapie będą prowadzone roboty przygotowawcze, m.in. przygotowanie zaplecza budowy, dróg technologicznych, wytyczenie trasy drogi, wytyczenie obiektów mostowych, a następnie roboty ziemne takie jak zdjęcie wierzchniej warstwy gleby, tzw. humusu, wykonanie wykopów pod fundamenty obiektów mostowych, wykonanie nasypów. Uruchomienie inwestycji jest planowane na czerwiec 2012 r.
Podstawowy zakres prac obejmuje m.in. budowę odcinka autostrady o długości ok. 34,80 km o 2 pasach ruchu w każdą stronę i pasach awaryjnych o parametrach technicznych drogi klasy A, budowę dwóch bezkolizyjnych węzłów autostradowych „Dębica - Żyraków” i „Dębica – Pustynia” typu „trąbka”, ze stacjami poboru opłat SPO, przebudowę istniejących dróg poprzecznych krzyżujących się z projektowaną autostradą, budowę 1 estakady, 5 mostów autostradowych, 10 wiaduktów autostradowych, 10 wiaduktów drogowych, 1 przejścia dla pieszych pod autostradą, 5 przejść dla zwierząt nad autostradą oraz 323 przepustów drogowych. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należała budowa 2 miejsc obsługi podróżnych MOP typ I Jawornik i Jastrząbka, budowa urządzeń z zakresu ochrony środowiska takich jak: ekrany akustyczne, pasy zieleni po obu stronach autostrady, ogrodzenie z siatki na całym odcinku, urządzenia podczyszczające wody odprowadzane do odbiorników naturalnych, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz budowa i przebudowa wszystkich niezbędnych sieci i instalacji.



Budowa autostrady A4 współfinansowana jest ze środków unijnych. GDDKiA podpisała 30 czerwca 2010 roku umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa autostrady A4 Tarnów - Rzeszów, odc. w. Krzyż - w. Rzeszów Wschód wraz z odc. drogi ekspresowej S19 w. Rzeszów Zachód - w. Świlcza”. Komisja Europejska zasili realizację projektu kwotą ponad 3,2 mld zł. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 5,2 mld zł. Jest to trzynasta umowa o dofinansowanie podpisana przez GDDKiA w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Łączna wartość podpisanych w ramach POIiŚ umów przekroczyła 23 mld zł, w tym dofinansowanie że środków UE prawie 18 mld zł.



Podpisana umowa na budowę A4 od w. Krzyż do w. Dębica Pustynia jest przedostatnią umową na budowę odcinka autostrady A4. Na wybór Wykonawcy i podpisanie umowy na realizację czeka jeszcze 41-kilometrowy odcinek Rzeszów - Jarosław.


22.JPG  33.JPG 


 


 


 


 


 


44.JPG  55.JPG 



 


 


 


 


08.07.2010