Budowa wiaduktu drogowego w ciągu nowej ulicy KD7-SK5-KD9 na skrzyżowaniu z trasą Podskarpową, w rejonie ul. Polnej wraz z dojazdami ciągami pieszymi, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym oraz przebudową sieci uzbrojenia terenu
|
|
BUDOWA WIADUKTU DROGOWEGO W CIĄGU NOWEJ ULICY KD7-SK5-KD9 NA SKRZYŻOWANIU Z TRASĄ PODSKARPOWĄ, W REJONIE UL. POLNEJ WRAZ Z DOJAZDAMI CIĄGAMI PIESZYMI, ODWODNIENIEM I OŚWIETLENIEM ULICZNYM ORAZ PRZEBUDOWĄ SIECI UZBROJENIA TERENU |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Ze względu na przecięcie ulicy Polnej Trasą Podskarpową (obwodnicą miasta Stalowa Wola), wybudowano jej bezkolizyjne przekroczenie przy pomocy wiaduktu drogowego żelbetowego o konstrukcji siedmioprzęsłowej, o całkowitej rozpiętości przęseł 195m.
2. REALIZATORZY KONTRAKTU
| ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
| INSPEKTOR NADZORU: |
mgr inż. Piotr Kopczyk „BIK Kopczyk”, ul. Rejtana 10, 35-310 Rzeszów |
| KIEROWNIK PROJEKTU: |
Czesław Łopucki – GDDKiA Oddział Rzeszów, Rejon Nisko |
| PROJEKTANT: |
dr inż. Zbigniew Skoplak-„MOSTOPROJEKT” Sp. z o.o., ul. Rakowicka 93, 31-521 Kraków |
| KIEROWNIK BUDOWY: |
mgr inż. Aleksander Łysiak |
| WYKONAWCA: |
„Mota – ENGIL” Polska S.A. w Krakowie ul. Wadowicka 8w, 31-415 Kraków |
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
| DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA: |
207,50 m |
| DŁUGOŚĆ PRZĘSEŁ: |
17.0+23.0+35.0+45.0+35.0+23.0+17.0 m |
| KONSTRUKCJA NOŚNA: |
Ustrój nośny belkowy ciągły, na jednej podporze w układzie ramowym ze słupem, na pozostałych podparty przegubowo – przesuwnie. Trzy środkowe przęsła sprężone. Dwa przęsła skrajne żelbetowe |
| PODPORY: |
Podpory pośrednie – filary słupowe pojedyncze. Podpory skrajne przyczółki żelbetowe |
| POSADOWIENIE: |
Pośrednie na palach ø 120 |
| NOŚNOŚĆ: |
Klasa ”B” wg PN-84/S-10030 |
4. OBIEKT PO PRZEBUDOWIE
| | podpora widok z boku |
|
|
| | widok na konstrukcje od spodu |
|
| | widok z boku na nowowybudowany obiekt |
|
|
| | widok z boku na nowowybudowany obiekt |
|
| | widok z boku na nowowybudowany obiekt |
|
|
| | widok z boku na nowowybudowany obiekt |
|
5. WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 14 869 TYS. ZŁ
6. TERMIN ZAKOŃCZENIA ROBÓT: GRUDZIEŃ 2006 R. |