Cel inwestycji:
Planowana budowa drogi ekspresowej S-11 obwodnica Piły i Ujścia jest częścią całej koncepcji budowy drogi S-11 w granicach województwa Wielkopolskiego. W związku z dużym natężeniem ruchu przechodzącym przez Piłę oraz Ujście niezbędne jest wyprowadzenie tranzytu poza obszary miejskie. Ruch tranzytowy utrudnia przemieszczanie się pojazdów w ruchu lokalnym oraz powoduje znaczne przekroczenia norm hałasu na terenach najbliższej zabudowy. Znaczna ilość skrzyżowań, sygnalizacji świetlnych oraz zjazdów bezpośrednich na terenach miejskich powoduje duże utrudnienia w ruchu. Wpływa to, także na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dlatego budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej o ograniczonej dostępności, gdzie nie ma możliwości przecięcia przeciwnego pasa ruchu jest rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, oraz znacznie przyśpieszającym przejazd samochodów na trasie Poznań-granica województwa ( Kołobrzeg ).
Podstawowe parametry techniczne: - długość drogi - 23,0 km - klasa drogi - kl. S ekspresowa dwujezdniowa - nośność nawierzchni - kategoria ruchu KR6 , 115 kN/oś - ilość węzłów dwupoziomowych - 4 węzły : Piła - Podlasie, Piła - Przemysłowa, Motylewo i Chrustowo - ilość obiektów inżynierskich - ok. 26 w zależności od wariantu Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach: - Wniosek GDDKiA - II kw. 2012r. ( przewidywany) - uzyskanie decyzji środowiskowej przez RDOŚ - IV kw. 2012r. Przygotowanie zadania: - Dokumentacja techniczna w opracowaniu - materiały do decyzji środowiskowej STEŚ II
- Realizacja - realizacja przewidziana po roku 2014
Realizacja inwestycji:
- Przewidywana data rozpoczęcia robót: - realizacja po 2014
Podsumowanie:
- faktyczny termin realizacji inwestycji będzie uzależniony od zapewnie środków finansowych.