O krok od podpisania umowy na środkowy odcinek S7 Warszawa - Grójec

Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 Lesznowola - Tarczyn Północ, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po zapewnieniu przez wykonawcę gwarancji będziemy mogli podpisać umowę.  



GDDKiA

Czekamy na gwarancję   

Pozostało jeszcze dopełnienie formalności związanych z przedstawieniem przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy. Po dostarczeniu tego dokumentu będziemy gotowi do podpisania umowy na kontynuację projektowania i budowę blisko 15-kilometrowego odcinka S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem.   

  

Przetarg 

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu, 29 kwietnia 2021 r. jako najkorzystniejszą wybraliśmy tę złożoną przez firmę PTU Intercor. Żaden wykonawca nie odwołał się od czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. Przypomnijmy, że to drugie postępowanie przetargowe. 2 października 2020 r., po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą realizującą to zadanie

 

Zakres prac  

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km „starej” DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. 

 

29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne 

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: 

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, 

  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km, 

  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

 


drogi.gddkia.gov.pl - nowy serwis już działa! 
 

Planujesz dłuższą podróż samochodem po drogach krajowych i chcesz wiedzieć, jakich utrudnień możesz się spodziewać na trasie? Interesują Cię warunki pogodowe lub obrazy z kamer na drogach krajowych? Zauważyłeś uszkodzony element infrastruktury drogowej lub nawierzchni i chciałbyś to zgłosić do najbliższego oddziału GDDKiA? Te i wiele innych informacji oraz funkcji dostępnych jest pod jednym adresem - drogi.gddkia.gov.pl. 

   

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook , Twitter i Instagram.