Zmiana organizacji ruchu przy rozbudowie DK39
W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 39 na odcinku Smarchowice Wielkie – Namysłów, od czwartku 17 czerwca zaplanowano wprowadzenie zmiany organizacji ruchu na kolejnym odcinku.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie polegała na wprowadzeniu ruchu wahadłowego o długości 500 m - od skrzyżowania DK39 z DW454 do okolic skrzyżowania DK39 z ul. Okrzei. Ruch wahadłowy na tym odcinku będzie sterowany sygnalizacją świetlną, a w przypadku powstawania zatorów Wykonawca zadysponuje pracowników do ręcznego kierowania ruchem. Wprowadzona organizacja potrwa przez okres dwóch miesięcy.

W tym czasie zaplanowane zostały prace polegające na sfrezowaniu poszczególnych warstw nawierzchni, rozbiórce podbudowy oraz przygotowaniu korytarza pod nową konstrukcję drogi.

 

Aktualnie na początkowym odcinku, dla którego obowiązuje wahadło do skrzyżowania z DW454 wykonawca kontynuuje prace związane z układaniem warstw podbudowy z kruszywa, na jednym z pasów ułożona została warstwa podbudowy bitumicznej. Na budowanym parkingu układana jest podbudowa bitumiczna. Trwają prace remontowe przy elementach wiaduktu nad linią kolejową, roboty brukarskie przy nowych ciągach pieszo-rowerowych, kanalizacji deszczowej, oświetleniu drogowym oraz prace przy budowie kanału technologicznego. Aktualne zaawansowanie rzeczowe dla tego zadania wynosi około 20%

Przypomnijmy, zadanie jest realizowane w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Inwestycja zakłada podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametru nośności do 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmuje odcinek od Smarchowic Wielkich do centrum Namysłowa.

 

Inwestycja przewiduje także budowę 3 rond – na skrzyżowaniach: DK39 z DW454, DK39 z ul. Mariańską oraz DK39 z ul. Stawową, wymianę nawierzchni na istniejącym rondzie na skrzyżowaniu DK39 z DW451 oraz przebudowę 5 pozostałych skrzyżowań, w ramach których przewidziano m. in. budowę pasów lewoskrętu. Powstaną także miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych i osobowych wraz z lokalizacją miejsca do ważenia pojazdów oraz ścieżki pieszo – rowerowej w dowiązaniu do istniejących ciągów.

Zakończenie prac zaplanowano na przełomie 2021 i 2022 roku.