Ruch wahadłowy na DK28 Przemyśl-Medyka

Od 26 maja wprowadzona zostanie zmiana w tymczasowej organizacji ruchu na drodze krajowej nr 28 Przemyśl-Medyka. Na odcinku ok. 400 m obowiązywał będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.



Na odcinku Przemyśl-Medyka realizowana jest rozbudowa 7 km drogi krajowej nr 28. Aktualnie realizowane są roboty związane z wykonaniem nasypów, warstw konstrukcyjnych oraz roboty branżowe.

W celu wykonania niezbędnych robót budowlanych, przy zachowaniu minimalnej szerokości pasa ruchu tj. 3,00 m, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu. Prace związane z zabezpieczeniem robót polegać będą na zawężeniu jezdni do połowy szerokości i wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego za pomocą sygnalizacji świetlnej.

 

Z uwagi na wzmożony ruch na polsko-ukraińskim przejściu granicznym Medyka prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności zwłaszcza w miejscu wyjazdów z budowy. Ze względu na konieczność wjazdu lub wyjazdu z terenu prowadzonych robót może występować chwilowe zatrzymanie ruchu. Wszystkich kierowców prosimy o wyrozumiałość.

 

Zakres robót

Objęty przebudową odcinek DK28 ma początek na granicy miasta Przemyśla, a koniec w miejscowości Medyka (przed przejściem granicznym). Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi DK 28 do dwóch pasów w każdym kierunku oraz rozszerzenie prawej jezdni do pięciu pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną na długości 0,5 km przy dojeździe do granicy w kierunku Ukrainy.

 

Na odcinku objętym rozbudową, nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś, skrzyżowania zostaną rozbudowane z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych, wybudowane lub przebudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, wybudowane zostaną zatoki autobusowe, dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,

 

W ramach zadania będzie zrealizowana także m.in.

- korekta trasy i niwelety drogi z wprowadzeniem normatywnych łuków,

- renowacja systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),

- budowa i przebudowę oświetlenia drogi,

- budowa kanału technologicznego,

- budowa urządzeń ochrony środowiska,

- wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,

- budowa, przebudowa lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,

- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.

 

Celem inwestycji jest: poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych drogi, podniesienie nośności drogi do przeniesienia nacisku 11,5 T/oś, zwiększenie przepustowości z uwzględnieniem ruchu prognozowanego oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego.

 

Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska S.A. Wartość umowy to ponad 99 mln zł.

 

Kalendarium:

18 listopada 2011 r. - decyzja środowiskowa

21 grudnia 2011 r. - ostateczność decyzji środowiskowej

18 lipca 2018 r. - uzyskanie decyzji ZRID

30 sierpnia 2018 r. - ostateczność decyzji ZRID

9 sierpnia 2019 r. - ogłoszenie przetargu na realizację

18 czerwca 2020 r. - podpisanie umowy

lipiec 2022 r. - planowane zakończenie inwestycji

 


drogi.gddkia.gov.pl - nowy serwis już działa!
Planujesz dłuższą podróż samochodem po drogach krajowych i chcesz wiedzieć, jakich utrudnień możesz się spodziewać na trasie? Interesują Cię warunki pogodowe lub obrazy z kamer na drogach krajowych? Zauważyłeś uszkodzony element infrastruktury drogowej lub nawierzchni i chciałbyś to zgłosić do najbliższego oddziału GDDKiA? Te i wiele innych informacji oraz funkcji dostępnych jest pod jednym adresem - drogi.gddkia.gov.pl.

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook Twitter  i Instagram .