Poznaliśmy firmy zainteresowane rozbudową DK45 na odcinku Praszka – granica województwa
Dziewięć firm jest zainteresowanych wykonaniem rozbudowy DK45 na długości około 6,8 km od końca budowanej obwodnicy Praszki do granicy woj. opolskiego i łódzkiego.

Najniższą ofertę na kwotę 30 699 322,99 zł złożyła firma ADAC Lewar, a najwyższą firma BUDIMEX na kwotę 49 498 825,66 zł. W GDDKiA na realizację robót tej inwestycji zabezpieczono kwotę 38 594 255,00 zł 

 

Pozostałe oferty:  

  • Konsorcjum firm HUCZ i P.U.H. „Domax” - 32 558 040,13 zł
  • COLAS - 34 851 894,60 zł
  • Przedsiębiorstwa Handlowo – Usługowe „Larix” - 35 198 268,58 zł 
  • Strabag Infrastruktura Południe - 36 767 302,74 zł
  • Konsorcjum firm Adamietz, BITUM oraz OLS - 36 891 242,18 zł
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „TRANSKOM” -   38 284 980,00 zł 
  • Mostostal Warszawa - 44 881 220,17 zł

 

Aktualnie komisja przetargowa przystąpiła do badania złożonych ofert. Wybór najkorzystniejszej z nich nastąpi w oparciu o kryteria oceny dla tego zadania.

 

W celu podniesienia bezpieczeństwa i poprawy komfortu jazdy (także dla pojazdów ponadgabarytowych) sukcesywnie kolejne odcinki drogi krajowej nr 45 od Opola do granicy woj. opolskiego i łódzkiego będą rozbudowywane poprzez wzmocnienie konstrukcji istniejącego odcinka drogi i dostosowanie do nośności 11,5 t/oś.

Celem rozbudowy na odcinku Praszka - granica województwa opolskiego i łódzkiego jest rozbudowa i wzmocnienie/wymiana istniejącej konstrukcji jezdni, budowa ścieżki pieszo-rowerowej na całym odcinku rozbudowywanej drogi oraz budowa/przebudowa istniejących chodników w m. Sołtysy i Wierzbie, rozbudowa skrzyżowań o lewoskręty, budowa dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni dla transportu rolnego z wykorzystaniem dla ruchu pieszo-rowerowego) oraz rozbudowa istniejących przepustów drogowych. Wybudowanych bądź przebudowanych zostanie również 5 par zatok autobusowych. Wykonana zostanie budowa kanału technologicznego i przebudowa oświetlenia drogowego, budowa/przebudowa odcinków kanalizacji deszczowej oraz przebudowa infrastruktury nie związanej z drogą.

Prace będą realizowane w systemie tradycyjnym i zaplanowane są na lata 2021-2022.