Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Elbląg (S22) - Olsztynek (S51), na odcinku Elbląg - Miłomłyn


GDDKiA 

 

Nr Projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-033/10
Data podpisania UoD: 06.08.2010 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 10.06.2011 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 04.07.2012 r.

Data podpisania Aneksu nr 3 do UoD: 31.01.2014 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2013 r.
Całkowita wartość projektu: 1 792 452 013,90

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 396 672 235,80

 

Zobacz film - etap I

Zobacz film - etap II


Główne cele projektu:
Wybudowana droga ekspresowa S7 jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T łączącej Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawę, Kielce, Kraków i Rabkę z granicą państwa w Chyżnem i dalej prowadzącej przez Słowację do Budapesztu (Węgry). Droga S7 jest podstawowym elementem układu drogowego Polski i dróg międzynarodowych. Projekt był podzielony na dwa odrębne kontrakty: Elbląg – Kalsk (Pasłęk) oraz Kalsk (Pasłęk) – Miłomłyn. Celem ogólnym projektu budowy drogi S7 Elbląg – Miłomłyn było podniesienie standardu drogowego Polski. Trasa wybudowanej drogi ekspresowej przebiega po nowym śladzie z wykorzystaniem elementów istniejącego układu komunikacyjnego. Istniejąca droga krajowa nr 7 straciła swoją rangę i stała się połączeniem lokalnym, obsługującym niewielki ruch.

 

Opis projektu:
Realizacja projektu zakładała budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 50,26 km. Zakres inwestycji obejmował min.: budowę węzłów, mostów, wiaduktów, przepustów drogowych, dróg dojazdowych, ekranów akustycznych, budowę sieci rowów melioracyjnych, systemu odwodnienia drogi ekspresowej, MOP-ów. W wyniku realizacji projektu powstało 45 obiektów inżynierskich oraz 4 MOP-y.

 

Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
1. Budowa drogi krajowej S7 Elbląg – Olsztynek, etap I na odcinku Elbląg – Kalsk (Pasłęk) wraz z budową drogi dojazdowej do pól od ul. Żuławskiej do ul. Nizinnej wzdłuż drogi krajowej nr 7 oraz rozbudową węzła drogowego Raczki

  • Data podpisania umowy: 20.10.2008 r.
  • Numer umowy: GDDKiA-O-OL-R2-R1-2811-02/08
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (Lider), Eurovia Verkehrsbau Union GmbH (Partner), Warbud S.A. (Partner), Przedsiębiorstwo Usługowo – Transportowe Ol-Trans Olgierd Hewelt (Partner), Drogomex Sp. z o.o. (Partner)
  • Wartość kontraktu: 662 292 531,14
  • Drogę oddano do ruchu 28 lipca 2011 r.

2. Budowa drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Kalsk (Pasłęk) - Miłomłyn

  • Data podpisania umowy: 01.02.2010 r.
  • Numer umowy: GDDKiA-O-OL-R2-R1-2811-02/09
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o. (Partner) (z dniem 30.11.2012 r. Spółka STRABAG Sp. z o.o. jako Spółka przejmująca wstąpiła w wszelkie prawa i obowiązki Spółki HERMANN KIRCHNER Sp. z o.o./spółka przejmowana)
  • Wartość kontraktu: 1 063 934 765,59
  • Drogę oddano do ruchu 01 sierpnia 2012 r.

3. Zarządzanie projektem Funduszu Spójności w zakresie budowy drogi krajowej S7 Elbląg – Olsztynek, etap I na odcinku Elbląg – Kalsk wraz z budową drogi dojazdowej do pól od ul. Żuławskiej do ul. Nizinnej wzdłuż drogi krajowej nr 7 oraz rozbudową węzła drogowego Raczki

  • Data podpisania umowy: 23.09.2010 r.
  • Numer umowy: GDDKiA-O-OL-R2-R1N-2814-08/08
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: Transprojekt Gdański Sp. z o.o. (Lider), WS Atkins Polska Sp. z o.o. (Partner)
  • Wartość kontraktu: 8 906 679,54
  • Czas realizacji umowy to 57 miesięcy od daty rozpoczęcia usługi.

4. Usługa w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją projektu Funduszu Spójności: Budowa drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Kalsk (Pasłęk) – Miłomłyn

  • Data podpisania umowy: 17.08.2009 r.
  • Numer umowy: GDDKiA-O-OL-R2-R1N-2814-11/09
  • Wykonawca: Konsorcjum firm: ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o. (Lider) ECM Group Polska Sp. z o.o. (Partner)
  • Wartość kontraktu: 10 979 999,76
  • Czas realizacji umowy to 60 miesięcy od daty rozpoczęcia usługi.