Kolejny etap budowy mostu na rzece San w ciągu S19

W ramach budowy odcinka S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem powstaje m.in. nowy 400-metrowy most nad rzeką San. Właśnie zakończył się ważny etap w jego realizacji - zabetonowany został zwornik na prawej jezdni mostu czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym, a tym samym połączone zostały dwa brzegi rzeki San. Zaawansowanie wszystkich prac na obiekcie wynosi ok. 54 %.



Most na rzece San jest przeznaczony do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu kołowego w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane jest metodą nawisową. Budowany obiekt będzie składał się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.

 

Dane techniczne:

Długość obiektu - 392,70m

Szerokość całkowita obiektu - 28,80 m

Wysokość ustroju nośnego:

- w przęsłach - 3,20 m

- nad podporami zalewowymi - 3,20 m

- nad podporami przęsła nurtowego - 7,10 m

Klasa obciążeń - klasa A

Klasa drogi na obiekcie - S

Posadowienie - pośrednie

 

Dane materiałowe:

Materiał

Do wykonania [/kg/t/szt]

Wykonano/wbudowano do tej pory [m2/m3/kg/t/szt]

    Zaawansowanie [%]    

Zbrojenie obiektu ogółem

      2 012 739  [kg]

      1 466 400  [kg]

          72,3

W tym zbrojenie ustrojów nośnych

      1 490 966  [kg]

      1 014 056  [kg]

          68,0

Beton  obiektu ogółem

           13 387  [m3]

         8 892   [m3]

           66,4

W tym beton ustrojów nośnych

              9 240  [m3] 

          5 461  [m3]

      59,1 

Nawierzchnie (wiążąca + ścieralna ) łącznie

            16 881 [m2]

                    0,00

                       

      0,00 

 

Most powstaje w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem o długości ok. 9 km. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.

GDDKiA