Poznaliśmy oferty na realizację dwóch odcinków S19 na Podkarpaciu

W przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla wpłynęło łącznie dwadzieścia ofert. Przetarg podzielony jest na dwie części: Iskrzynia - Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe - Dukla. Łączona długość obu odcinków to ponad 20 km. 



S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe 

Jedenastu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową pierwszego odcinka o długości 10,3 km. Najniższą ofertę na kwotę 365 074 863,33 zł złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 579 978 658,40 zł.   

GDDKiA

Pozostałe oferty:   

392 429 332,78 zł, Budimex 

400 462 419,59 zł, Strabag 

424 584 147,57 zł, konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) 

440 034 039,89 zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner) 

444 189 900,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret 

448 230 000,00 zł, konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) 

452 564 092,00 zł, Mota-Engil Central Europe 

456 745 864,98 zł, Polaqua 

461 051 689,23 zł, konsorcjum firm Polbud-Pomorze (lider), MPDiM i Intop Warszawa (partnerzy) 

503 485 352,41 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor 

 

Zakres prac 

Odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.  

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie, klikając TUTAJ

   

S19 Miejsce Piastowe - Dukla 

Zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej o długości 10,1 km zainteresowanych jest osiem firm. Najniższą ofertę na kwotę 478 907 636,94 zł złożyła spółka Strabag. Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę 704 621 111,18 zł.   

Pozostałe oferty:   

486 437 226,61 zł, Budimex 

508 005 554,88 zł, Polaqua 

524 668 800,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret 

546 447 562,59 zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner) 

554 375 223,25 zł, konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) 

568 014 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor 

573 515 409,00 zł, Mota-Engil Central Europe 

586 710 000,00 zł, Konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) 

 

Zakres prac 

Odcinek będzie miał długość 10,1 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, para Miejsc Obsługi Podróżnych Równe (MOP kat. I), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.  

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie klikając TUTAJ

 

Jak będą oceniane oferty? 

Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (40 proc.) czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).  

 

Najważniejsze terminy 

Zakładamy, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w III kwartale br. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy (wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie czasu budowy o 3 miesiące, z 39 na 36 miesięcy). Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie ZRID w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy (tzw. kamień milowy).

 

ZESTAWIENIE OFERT