Bliżej do obwodnicy Krosna Odrzańskiego

Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla obwodnicy Krosna Odrzańskiego, który zawiera proponowany wariant jej przebiegu. Wniosek został złożony do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim. Inwestycja powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic. 



Etap przygotowawczy  

 

Wraz z uzyskaniem DŚU i ostatecznym odbiorem dokumentacji technicznej, będzie można zakończyć pierwszy etap pracy nad dokumentacją, czyli Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). Planowane zakończenie całej inwestycji, czyli oddanie obwodnicy do ruchu ma nastąpić w 2026 roku.  

 

Nowy przebieg DK29  

 

We wniosku o DŚU zaproponowano trzy warianty nowego przebiegu drogi krajowej nr 29 i obwodnicy w jej ciągu. Zarekomendowane warianty okrążają Krosno Odrzańskie od strony północno-zachodniej. Proponowany, nowy odcinek DK29 w przybliżeniu będzie miał ok. 11 km. Będzie to jednojezdniowa drogGDDKiAa klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).   

 

W ramach zadania powstaną nowe obiekty inżynierskie, węzeł drogowy, przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami powiatowymi. Wybudowana zostanie także infrastruktura towarzysząca obejmująca urządzenia ochrony środowiska czy urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.  

 

Program budowy #100obwodnic w woj. lubuskim 

 

Budowa obwodnicy Krosna Odrzańskiego ma na celu usprawnienie połączeń między regionami kraju, skrócenie czasu podróży, wzrost bezpieczeństwa ruchu, a także zmniejszenie uciążliwości związanych z ruchem tranzytowym dla mieszkańców Krosna Odrzańskiego. Nie bez znaczenia będzie także poprawa jakości ruchu na drodze krajowej nr 29 oraz wzrost zainteresowania inwestycjami w rejonie obwodnicy. Zadanie jest realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, jako jedno z sześciu w województwie lubuskim. 

 

Najbardziej zaawansowane prace są prowadzone dla obwodnicy Strzelec Krajeńskich. Został wybrany wykonawca, a obecnie wybór podlega kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli wyniki kontroli nie przeszkodzą, planujemy podpisać umowę już w marcu br. Dla pozostałych czterech obwodnic (Dobiegniewa, Kostrzyna nad Odrą, Dobiegniewa oraz Wschowy) trwa etap polegający na przygotowaniu STEŚ-R.