Poznaliśmy firmy zainteresowane rozbudową DK45 na odcinku Rogów Opolski – węzeł Opole Południe
Jedenaście firm jest zainteresowanych wykonaniem rozbudowy odcinka DK45 o długości około 2 km.

Najniższą ofertę na kwotę 25 738 788,92 zł złożyła firma STRABAG Infrastruktura Południe, a najwyższą firma M-Silnice na kwotę 40 554 662,99 zł.

 

Pozostałe oferty:  

  • ADAC-LEWAR - 26 305 852,42 zł
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Larix” - 27 347 314,88 zł
  • Konsorcjum firm HUCZ, Maldrobud i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KAMPOL - 28 180 602,36 zł
  • P.U.H. „DOMAX” - 28 661 978,37 zł
  • Technical Solutions - 28 783 357,78 zł
  • Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mstów -   28 832 468,15 zł
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „TRANSKOM” - 29 802 900,00 zł
  • Colas Polska - 31 678 741,78 zł
  • BUDIMEX - 34 673 756,74 zł

 

Aktualnie komisja przetargowa przystąpiła do badania złożonych ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o kryteria oceny dla tego zadania.

 

Przedmiotowa inwestycja to kontynuacja dostosowania odcinka drogi krajowej nr 45 do nośności 11,5 t/oś. Odcinek objęty niniejszą rozbudową będzie liczył prawie 2 km. Jest to bardzo istotne miejsce w sieci dróg krajowych woj. opolskiego, ponieważ droga krajowa na tym odcinku stanowi bezpośredni dojazd i zjazd z autostrady A4 za pośrednictwem łącznicy węzła autostradowego Opole Południe.

Celem inwestycji jest podniesienie parametrów technicznych i funkcjonalno-użytkowych drogi  krajowej nr 45 poprzez wzmocnienie konstrukcji części istniejącego odcinka drogi. Ponadto realizacja inwestycji  przewiduje rozbudowę dwóch skrzyżowań poprzez budowę rond na skrzyżowaniu z drogą gminną w kierunku Rogowa Opolskiego oraz z łącznicą autostradową węzła Opole Południe, budowę oświetlenia drogi oraz doposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonany zostanie również parking drogowy z kilkudziesięcioma miejscami postojowymi dla samochodów osobowych i ciężarowych. Na parkingu zlokalizowane zostanie miejsce do ważenia i kontroli samochodów ciężarowych.

 

Podpisanie umowy na wykonanie robót planowane jest w I połowie 2021 r., natomiast zakończenie inwestycji – w II połowie 2022 r.