Po wyroku KIO wybraliśmy wykonawcę kolejnego odcinka S19

Oferta konsorcjum PORR i UNIBEP o wartości 405,6 mln zł została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od miejscowości Krynice (na istniejącej DK65) przez Dobrzyniewo Duże po węzeł Białystok Zachód (długość 10,17 km). To fragment „eski” na północny zachód od Białegostoku.  



Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem - wpłynęło dziewięć ofert, z których najtańszą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI SOPOT - 403,07 mln zł.  

 

KIO przyznaje racje GDDKiA GDDKiA 

Po weryfikacji najtańszej oferty okazało się, że konsorcjum nie spełnia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy. Po odwołaniu wniesionym przez NDI, sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która to wyrokiem z 15 grudnia 2020 r. oddaliła odwołanie konsorcjum w całości, orzekając między innymi, że „(…) zamawiający (GDDKiA) nie naruszył wskazywanych przez odwołującego przepisów art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 3 ustawy PZP, gdyż słusznie stwierdził, że odwołujący (NDI) nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.”.  

 

Następna oferta - najkorzystniejsza 

W tej sytuacji GDDKiA zbadała i wybrała - następną w kolejności - ofertę konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner), które wybudują ten odcinek S19 za 405,6 mln zł.  

GDDKiA 

Na odcinku Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód zaplanowany został m.in. węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe - planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk. 

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru wykonawcy. 

 

Powtórzony przetarg z wydłużeniem odcinka 

Warto przypomnieć, że fragment Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które połączyliśmy w jeden przetarg: 

  • Dobrzyniewo - Białystok Zachód, na który przetarg został unieważniony 22 kwietnia 2020 r. ze względu na oferty przekraczające budżet zamawiającego, 
  • Krynice - Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie. 

Droga za cztery lata 

Droga zostanie zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024. 

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.