Wybrano najkorzystniejszą ofertę na system zarządzania ruchem na S6 i S7
Regionalny Projekt Wdrożeniowy w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w woj. pomorskim i warmińsko-mazurskim z wybraną najkorzystniejszą ofertą. System pozwoli na sprawne zarządzanie ruchem na drogach ekspresowych, co przyczyni się do zapewnienia jego bezpieczeństwa i płynności.

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę złożoną w ramach postępowania przetargowego obejmującego Regionalny System Wdrożeniowy w obszarze dróg ekspresowych S6 i S7 w woj. pomorskim i warmińsko-mazurskim oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Dworku. Jest nią oferta złożona przez konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Wartość zamówienia podstawowego wynosi 178 979 864,00 zł.

 

Regionalny Projekt Wdrożeniowy w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim obejmie 31 km drogi ekspresowej S6 oraz 200 km drogi ekspresowej S7. Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom.

 

GDDKiA Dla pobierania danych o sytuacji na drogach, by sprawnie zarządzać systemem, zostaną zainstalowane:

• stacje pomiarowe ruchu drogowego dla celów zarządzania ruchem oraz zapewniających wykrywanie zdarzeń drogowych takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu, czy pojazd jadący pod prąd,

• kamery służące pozyskiwaniu obrazu z dróg objętych systemem zarządzania ruchem,

• kamery służące do pomiaru czasu przejazdu;

• stacje meteorologiczne.

 

W celu informowania kierujących pojazdami:

• znaki zmiennej treści służących do informowania kierowców m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi;

• znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności;

• znaki zmiennej treści służących do informowania o warunkach pogodowych;

• urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem;

• tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

 

Projekt Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym Etap I uzyskał dofinansowanie w kwocie ponad 123 mln euro ze środków unijnych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę”. Jest on prowadzony pod nadzorem Komisji Europejskiej poprzez agencję wykonawczą INEA. Na poziomie krajowym nadzór sprawuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

 

GDDKiA