Znamy oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie
Poznaliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 na odcinku tzw. Trasy Kaszubskiej między Leśnicami (Lęborkiem) a Bożympolem Wielkim. Dzięki tej inwestycji kierowcy zyskają możliwość szybszego przejazdu w kierunku Trójmiasta, a mieszkańcy Lęborka południową obwodnicę miasta.

W postępowaniu przetargowym na odcinek drogi ekspresowej S6 między Leśnicami (Lęborkiem) a Bożympolem Wielkim wpłynęło 10 ofert. Wszystkie mieszczą się w kwocie, jaką zamierzamy przeznaczyć na tę inwestycję (1,195 mld zł).

 

Wpłynęły oferty następujących firm i konsorcjów:

1. NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership „Todini Central Asia” (partner) - 577 022 886,47 zł

2. Budimex - 718 669 944,83 zł

3. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł

4. Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł

5. Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł

6. Porr - 796 425 000,00 zł

7. Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł

8. Strabag - 891 171 722,04 zł

9. Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł

10. Polaqua - 915 491 673,41 zł

 

GDDKiA Kryteriami oceny ofert są:

• przedłużenie gwarancji na następujące elementy: ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (maks. o 5 lat – maks. 30 pkt),

• skrócenie terminu realizacji (maks. o 3 miesiące – maks. 10 pkt),

• cena (maks. 60 pkt).

Wszystkie oferty zakładają maksymalne wydłużenie gwarancji i skrócenie realizacji o 3 miesiące.

 

O zamówieniu

Będzie to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. To kolejna z inwestycji GDDKiA, w której wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni i sam zdecyduje czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Dzięki budowie drogi ekspresowej przejazd tym odcinkiem S6 skróci się o połowę, a także poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy.

 

W przyszłym roku kolejne przetargi

Postępowanie obejmuje kolejny odcinek drogi ekspresowej S6 realizowany po decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy. W III kw. 2021 r. ruszą przetargi na odcinki od Koszalina do obwodnicy Słupska (obecnie kończy się sporządzanie projektów budowlanych i wykonawczych).

 

Odcinki S6 w województwie pomorskim

W budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km:

• Bożepole Wielkie – Luzino (ok. 10 km),

• Luzino – Szemud (ok. 10 km),

• Szemud – Gdynia (ok. 21 km).

W przetargu znalazło się łącznie siedem odcinków drogi ekspresowej o łącznej długości ok. 104 km:

• druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),

• koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),

• Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),

• Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km)

• Leśnice – Bożepole Wielkie (22 km)

oraz duża i niezwykle ważna inwestycja dla Pomorza - S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej:

• Chwaszczyno - Żukowo (ok. 16,3 km)

• Żukowo - Gdańsk Południe (ok. 16 km) wraz z obwodnicą Żukowa (ok. 7 km klasy GP).

 

Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie to blisko 200 km trasy S6.

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych FacebookiTwitter.