Obwodnica Ostrołęki

Obwodnica Ostrołęki Program Budowy 100 Obwodnic

 

Budowa obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53

 

Oddział: Warszawa

Długość odcinka: ok. 13-13,5 km

Obecny etap: w przygotowaniu

Lata realizacji: 2024-2027



20 listopada 2019 r. – podpisanie umowy na opracowanie Studium-Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego

 

Przebieg drogi

Planowana obwodnica będzie drogą klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) z dostępnością poprzez skrzyżowania/węzły. Ruch lokalny zostanie poprowadzony drogami tzw. serwisowymi.

Początek odcinka zlokalizowany jest na istniejącym odcinku DK53 w rejonie miejscowości Szwendrowy Most. Koniec odcinka znajduje się na włączeniu do istniejącej DK61 pomiędzy miejscowościami Nożyce i Dobrołęka. Projektowana trasa przebiega przez obszar dwóch gmin - głównie gminy Olszewo-Borki oraz na krótkim odcinku przez obszar gminy Lelis. Planowane zadanie inwestycyjne znajduje się na terenie powiatu ostrołęckiego.

Długość całego odcinka w zależności od wariantu wynosi ok. 13-13,5 km.

 

Cel realizacji inwestycji

Podstawowym celem budowy obwodnicy Ostrołęki jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 53 i 61.

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej Ostrołęce. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Zadanie dopełni zamierzone efekty w zakresie realizacji korytarza trasy S61 realizowanej w tym rejonie. Szczególnie istotne będzie również rozładowanie ruchu w kierunku północnym na Mazury, m.in. w sezonie wakacyjnym.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.