S19 Malewice - Chlebczyn

Przetarg na Projekt i budowę 25-kilometrowego odcinka S19 Malewice - Chlebczyn został ogłoszony 23 września 2020 roku, a otwarcie ofert miało miejsce 18 listopada 2020. Z kolei 4 marca 2021 wybrano najkorzystniejszą ofertę - tureckiej firmy KOLIN İNŞAAT Sanayi ve Ticaret. Jest odwołanie w KIO, trwa kontrola uprzednia.



Spore zainteresowanie

W przetargu ogłoszonym we wrześniu 2020 roku wpłynęło osiem ofert. Pięć zmieściło się w szacunkach GDDKiA, trzy oferty zostały odrzucone. Wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

Najtańszą ofertę, na kwotę 665,21 mln zł, złożyła firma turecka. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł, wyceniło kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, przekraczając przy tym nasze szacunki, które w tym przetargu wynosiły 831,05 mln zł.

Podpisanie umowy w systemie Projektuj i buduj planujemy w II kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na drugą połowę 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.

 

Estakadą przez Bug

Odcinek S19 Malewice - Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości - Chlebczyn i Sarnaki.

Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów.

 

Podstawowe dane

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, mającą po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, bitumiczna czy beton cementowy, wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.