S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód

W dniu 22.03.2021 roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na Projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 - Haćki - Bielsk Podlaski Zachód. Złożyła ją firma Budimex. Planowane podpisanie umowy II kwartał 2021,oddanie drogi do użytku - 2024.



Cztery oferty odrzucone

W przetargu wpłynęło sześć ofert (otwarcie 30.09.2020), z których aż cztery zostały odrzucone. Wśród nich była też najtańsza, tureckiej firmy Kolin Insaat Turizm Sanayi opiewająca na kwotę 318,49 mln zł.

Dokonana przez GDDKiA weryfikacja materiałów wskazała bowiem, że oferta Kolin Insaat nie uwzględniała wszystkich elementów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W szczególności w kwestii dokumentacji badań podłoża gruntowego oraz warunków gruntowo-wodnych zawartych w dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Tymczasem to te elementy miały istotny wpływ na przyjęte założenia techniczno-ekonomiczne.

Oferty trzech pozostałych firm zostały odrzucone, ponieważ wykonawcy nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

 

Budimex z szansą na umowę

Najkorzystniejszą ofertą okazała się więc przedstawiona przez Budimex, o wartości 325,98 mln zł. Była druga pod względem ceny i spełniała wszystkie warunki pozostałe warunki. Od wyboru najkorzystniejszej oferty mogą w ciągu 10 dni wpłynąć odwołania. Jeśli ich nie będzie i Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończy kontrolę postępowania przetargowego z wynikiem pozytywnym, to podpisanie umowy możliwe będzie w II kwartale tego roku.

 

Odcinek ważny dla miasta

Fragment S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ - południe poza Bielsk Podlaski. Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do podłączenia z istniejącą drogą krajową nr 19.

Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego.

W ramach zadania wybudowanych zostanie siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt i płazów).

 

Droga gotowa w 2024

Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024